Se pare ca actuala criza economica este mult mai grava decat cea din 2009 cand intreaga lume a “pus frana” la toate capitolele.
Si cei mai afectati sunt cei cu venituri mici care nu se pot indrepta spre banci pentru ca au dobanzi foarte mari, iar achizitia unei masini NOI in rate sau leasing nu mai este demult o solutie pentru acestia daca ne uitam la valoarea reala de revanzare.
Pierderea de bani la achizitia unei masini NOI forteaza clientii din tarile sarace printre care se afla si Romania spre achizitia unor masini SH cu o resursa de viata buna.
Aceasta situatie este vizibila de ani buni de zile si in Germania, unde 70% din clientii persoane fizice nu cumpara masini NOI, acestia mergand la dealer pentru achzitia unei masini SH cu maxim 2 ani sau 40.000 de km la bord, masina la care clientul NU pierde deprecierea initiala.
In Romania, piata auto este complet atipica pentru ca aici este “O RUSINE” sa-ti cumperi o masina SH, toti militand pentru achizitia de masini NOI cu Programul Rabla care este cunoscut ca fiind un ajutor dat dealerilor de catre statul roman.
ASA CA………
Am ales sa cautam masini BUNE in Germania care nu au mai mult de 150.000 km si sunt fabricate in perioada 2015-2017, adica masini care inca mai au o resursa de viata de cel putin 5 ani pana cand estimeaza economistii ca aceasta criza urmeaza sa treaca in UE.
Aici, excludem din start motoarele diesel pentru ca de obicei aceste masini au peste 250.000 de km reali pe piata din Germania. Nu exista german sa-ti vanda un BMW, Mercedes sau Audi diesel cu mai putin de 100.000 de km la bord cu un pret MIC!
Primul exemplu este cel al unei Mazda 3 Hatch care se vinde cu un pret mai mic de 10.000 euro, insa recomandarea Autolatest este doar un 3 pe benzina cu motorul 2.0 Sckyactiv G de 120 CP.
Un best-seller european este Mitsubishi ASX 1.6i care se vinde acum cu 10.000 euro, masina japonezilor afisand o fiabilitate de top! ASX este una dintre putinele masini din lume care nu a avut rechemari!
Pentru aproximativ 11.000 euro poti sa-ti cumperi o Honda Civic 1.8 VTEC de 140 CP din 2015 care are mari sanse sa mearga 300.000 de km fara probleme tehnice. Nu recomandam gama Civic 1.4 pentru ca motorul de baza este prea slab pe aceasta caroserie.
O alta solutie buna este un BMW 118i F20 cu transmisie ZF8 din 2015, motor cu 4 cilindri pe benzina corect din toate punctele de vedere. Un asemenea exemplar facelift LCI se vinde in Germania cu un pret incepand cu 13.000 euro, insa aici nu trebuie uitat ca deja vorbim de o masina premium!
O alta solutie premium este Lexus CT200h care este de fapt versiunea de lux a lui Prius si care are una dintre cele mai bune rate de fiabiliate de pe piata. Cine vrea un Lexus trebuie sa plateasca in medie 17.000 euro, suma care merita pe deplin daca ne uitam la consumul mediu din oras de 6 litri la fiecare 100 de km.
Si ca sa ne intelegem, pretul real de vanzare al unei masini NOI Dacia Logan cu dotari a ajuns la aproape 17.500 euro, pret pentru care deja poti sa-ti cumperi masini premium cu putini km din Occident!
Si Dacia este cea mai ieftina de pe piata!