Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Prezentare VW Golf V 1.9 TDI 105 CP-Un “Golf“ de 5 stele

Primul a luat nastere la ordinul dictatorului nazist Adolf Hitler, fiind conceput sa fie ieftin, usor de produs si nu in ultimul rand sa fie deosebit de rezistent, in timp ce al doilea, VW-ul Golf, pe langa atributele cunoscute la broscuta sa se integreze mentalitatii germane a anilor ‘70.

Kaferul a fost un succes de proportii mondiale, fiind chiar indragit si de “grandomanii” americani. Problema numarul unu pentru VW a aparut in momentul cand acestia s-au vazut nevoiti sa evolueze, sa inlocuiasca broscuta.

Raspunsul nu a fost usor de gasit, VW concepand cateva modele care nu s-au ridicat la nivelul broscutei, pana in anul 1974, cand au realizat o noua masina numita GOLF, model care, in comparatie cu broscuta avea motorul amplasat in fata, iar transmisia era tot pe punte fata. Sub capota “patratosului” Golf se aflau motoare cu patru cilindrii in linie si un boxer.

De atunci si pana in prezent au aparut cinci generatii de Golf-uri, ultima fiind lansata de curand si in Romania. 

Cand ne referim la clasa compacta ne gandim cu siguranta la clasa Golf, ceilalti competitori de fiecare data confruntandu-se cu mitul VW-ului Golf, noua generatie a germanului dovedind din nou ca VW a reusit sa creeze un automobil compact deosebit de performant care dispune de un design clasic si care se integreaza perfect in filosofia concernului. Daca la exterior noul Golf a evoluat atat cat a trebuit pentru a se asemana cu predecesorii sai, in interior si sub capota gasim elemente foarte avansate tehnologic ceea ce fac din aceasta noua generatie un automobil greu de egalat.

VW Golf cinci imprumuta platforma tehnica de la Audi-ul A3, motiv pentru care in cadrul testelor de siguranta Euro Ncap, a obtinut maximum de puncte, respectiv cinci stele, aceasta devenind dupa Renault Megane 2 printre putinii castigatori de cinci stele in clasa compacta. Ca motorizari sunt disponibile cinci propulsoare pe benzina cu puteri cuprinse intre 75 si 150 de CP si trei diesel-uri SDI si TDI cu puteri cuprinse intre 75 si 140 CP.

Cea mai reprezentativa motorizare a noului Golf este TDI-ul de 2 litri si 140 CP, aparut prima data pe Audi A3. 

Acesta prin performantele de care da dovada, schimba cu mult parerile despre diesel-uri. Inca de la turatii joase cuplul motor este mai mult decat suficient de 320 Nm, impune vehicolului o acceleratie demna de un motor nobil pe benzina, insa ceea ce este si mai surprinzator, acesta nu-si pierde din vlaga nici la turatiile superioare.

In ciuda unor performante de top VW Golf TDI de 2 litri consuma in me-die 5,4 litri de motorina, fapt care fa-vorizeaza o autonomie foarte mare. 

Cat despre preturi, noul Golf porneste de la 11652 de euro pret CIP, la nivelul de baza Trend-line, si poate ajunge la 18000 de euro pret CIP la versiunea Sport-line, echipat cu motorul TDI de 140 CP si cutie de viteze DSG. 
Astfel spus, concurenta are acum de ce sa se teama deoarece noul VW Golf este cu adevarat intangibil, are motoare foarte performante, un interior cu o calitate de fabricatie demna de clasa mare si un design mai mult decat atractiv.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente