Pentru a recupera din dezavantajul in fata lui Mercedes si Range Rover, constructorul german VW a decis ca este necesar sa colaboreze cu un alt constructor german, nimeni altul decat arhicunoscutul fabricant de supersportive Porsche.
La inceput aproape nimeni nu credea ca VW si Porsche, un constructor de automobile pentru mase si altul care se adreseaza unui segment deosebit de mic vor realiza cu adevarat o masina de teren capabila sa concureze un G sau un Range Rover. Raspunsul a fost dat in anul 2003, cand Porsche a prezentat modelul 4×4 Chayene si VW modelul Touareg, ambele masini devenind in scurt timp best-sellere.
Atat VW cat si Porsche castigand din clientii traditionali ai marcilor deja consacrate, strategia de piata a acestor doi constructori fiind aceea de a plasa Porsche-ul intr-un segment cu preturi foarte ridicate in timp ce Touareg sa se dueleze cu mai multe masini de teren nu foarte scumpe.
Astfel cea mai performanta versiune la VW Touareg este, incredibil, cea diesel, modelul V10 TDI fiind cel mai puternic diesel montat vreodata pe o masina de lux.
Cu o cilindree de aproape cinci litri , acesta ofera o putere maxima de 313 CP si un cuplu motor cu adevarat comionesc de 750 de Nm, performante care fac din greutatea Touareg-ului de peste doua tone un fel de joaca pentru copii.
Viteza maxima de aproape 230 de Km/h fiind dovada clara a fortei acestui diesel fenomenal. Si tot ca un semn de superioritate sprintul de la 0 la 100 de km/h efectuat in doar 7,8 secunde este superior performantelor motorului V8 pe benzina de 310 CP. Consumul de motorina de doar 12,2 litri la suta de km parcursi este dovada ca in ciuda cilindreei mari un TDI ramane tot un TDI.
Interiorul VW-ului este cu adevarat maiestuos conceput, insertiile de lemn de esente scumpe si pielea de cea mai buna calitate fac din calatoria cu Touareg o traire la cele mai inalte standarde.
Dintre toate cele trei modele comparate , VW Touareg este singurul care poate fi achizitionat si in schimbul unei sume mai mici, astfel modelul Touareg R5 TDI de 174 de CP costand aproximativ 33.000 de euro, pret inferior celui mai sarac Mercedes G 270 CDI, care costa aproape 45.000 de euro, sau a Range Rover-ului Td 6 care costa 52.000 de euro.
Preturile sunt fara taxe!