Acesta este primul XJ din intreaga istorie a celor din Anglia care atunci cand ajung cu rezervorul golit trebuie sa fie alimenteat cu motorina. Pentru un Jaguar sa fie diesel a fost un impediment greu de trecut, insa micul X Type diesel a reusit sa arate faptul ca in ciuda unei istorii foarte bogate in construirea de limuzine pe benzina de cel mai inalt nivel, Jaguar a trebuit totusi sa-si indrepte privirea si spre MAC-uri (Motor cu Aprindere prin Compresie).
Aceasta situatie a aparut dupa ce germanii de la Mercedes,BMW si Audi au inceput din ce in ce mai mult sa echipeze limuzinele lor cu motoare diesel V8 de ultima generatie foarte performante si cel mai important economice.
Clientul din ziua de azi care-si permite sa achizitioneze o limuzina din clasa de lux s-ar putea sa opteze pentru varianta diesel deoarece aceasta s-ar putea sa fie la fel de puternica precum cea pe benzina, insa forta dieselului in momentul reprizelor de pe sosele si consumul de carburnat cu mult mai scazut s-ar putea sa faca treptat motorul de cilindree mare pe benzina deja depasite.
Astfel, cei de la Ford, patronul marcii Jaguar, a decis ca si cea mai luxoasa si nobila limuzina Jaguar sa fie propulsata de un diesel, acesta fiind acelasi V6 de 2,7 litri conceput impreuna cu cei de la PSA (Peugeot si Citroen).
Restul de propulsoare pe benzina au ramas aceleasi si anume cel de trei litri V6 si gama V8, comercializarea acestora continuand pe limuzina XJ. Dieselul V6 de origine franceza dispune de o putere maxima de 207 CP si un cuplu motor de 435 de Nm.
Noul XJ diesel accelereaza de la 0 la 100 de km/h in 7,8 secunde, iar consumul mediu afisat fiind de un impresionant 8,1 litri la 100 de km pentru o limuzina din clasa de lux.Viteza maxima de 225 de km/h nu este cea mai buna din clasa insa in comparatie cu motoarele concurentei cu sase cilindri este o performanta fireasca.
Transmisia ZF este automata cu sase trepte. Noul diesel poate primi si un filtru de particule catalizat (CDPF)de ultima genereatie, cu acesta motorul V6 TDVi indeplinind normele Euro IV.
Pentru a reduce din vibratiile motorului, Jaguar XJ este prima limuzina din lume care pune in practica sistemul de control electronic al tampoanelor pe care sta motorul, rezultatul acestei tehnologii fiind o reducere cu mai bine de 90% a vibratiilor dieselului.
Daca acum cativa ani era considerata o blasfemie daca te gandeai ca un Jaguar sa aibe sub capota un motor diesel , in prezent marca engleza sub indrumarea americanilor de la Ford a realizat ca diesel-ul este in prezent cea mi buna solutie in raportul pret-performante-consum, noul XJ TDVi fiind exemplul cel mai convingator.