La noi noul model inca nu a ajuns insa continua sa fie disponibil in oferta Renault Romania vechea generatie de Clio.
Despre acesta se poate spune ca este un automobil citadin matur. Lansat pe piata la sfarsitul anilor 90 , Renault Clio a reprezentat pentru cei de la Renault cea mai de suces generatie de citadine care au ca sigla rombul. Spunem ca vechea generatie este o masina matura pentru ca in interior intalnim o plansa de bord schimbata si care dispune de materiale printre cele mai bune din segment.
Sub capota este disponibil un diesel dCI de 1,5 litri care este oferit in doua variante de putere respectiv 65 si 80 de CP. Varianta testata de 80 de CP a demonstrat ca Renault produce unele dintre cele mai bune motoare diesel din lume.
Daca ar fi sa facem o comparatie cu un concurent gen Skoda Fabia care din toate punctele de vedere este inrudit cu scoala germana, putem evidentia faptul ca transmisia la Clio este mai putin precisa ca una germana, insa aceasta se comporta impecabil deoarece este cuplata la un motor diesel cu personalitate.
Puterea maxima de 80 de CP si nu in ultimul rand cuplul motor de 175 de Nm fac din condusul unui Clio Bicorp dCI o adevarata placere, comportamentul rutier de exceptie este descoperit nu in circuit urban, ci pe soselele judetene. Reprizele destul de fulminante fac din Clio dCI o masina capabila sa parcurga distante foarte lungi.
Din punct de vedere al consumului de combustibil motorul dCI de 80 de CP concureaza lejer un 1,4 litri TDI de pe o Skoda Fabia sau un 1,4 litri HDI de pe un Peugeot 206.
Micutul francez poate atinge performanta de 3,5 l la 100 de km parcursi daca se ruleaza constant cu viteza de 90-100 de km/h.
Cat despre noul Clio care va fi prezentat in premiera la noi in toamna la SIAB se poate spune ca este o masina care va da de furca constructorilor germani si italieni prin calitate de fabricatie superioara, un nivel de siguranta de cinci stele si nu in ultimul rand prin preturi de achizitie care se anunta foarte competitive.
Noua generatie va fi disponibila cu noua varianta a dCI-ului de 1,5 litri cea de 107 CP si 240 de Nm, motor care va dispune de performante rutiere deosebit de bune.