Acesta imprumuta platforma tehnica a Golf-ului V asa cum o fac si fratiorii Skoda Octavia si noul Seat Leon, insa mare diferenta fata de acestia este ca noul Golf Plus reprezinta dezvolatarea unei noi nise ale clasei compact.
In realitate vazut din lateral Golf Plus parca se integreaza perfect clasei compact , forma caroseriei si in special inaltimea acesteia amintindu-ne de un Peugeot 307 sau un Fiat Stilo. Adevarul este ca VW a dorit sa conceapa un Golf mult mai mare si modulabil deoarece forma compactei de baza,Golf V nu putea suferi mari schimbari ale designului si evident ale dimensiunilor caroseriei.
De la nivelul sasiului inaltimea lui Plus a crescut cu 9,5 cm in comparatie cu cea a Golf-ului de baza, iar de la nivelul scaunelor pasagerii dispun de 7,5 cm in plus pana sa existe sanse sa se loveasca cu capul de plafon. Pentru a intregi o masina care parca nu este nici un MPV compact(la VW exista modelul Touran) dar nici o compacta clasica cum este fratiorul Golf, pasagerii din spate au acum o bancheta fractionabila asimetric care are si functia de a se misca in fata si in spate cu aproximativ 16 cm, distanta care poate fi considerata o mana cereasca pentru cei voluminosi care trebuie sa parcurga distante mari pe bancheta din spate.
De asemena volumul portbagajului poate varia de la 395 de l pana 1,450 l. Golf Plus dispune si de aproximativ 43 de spatii de depozitare in tot habitaclul,elemente care favorizeaza parcurgerea unor distante cat mai lungi in deplin confort. In interior plansa de bord cu aeratoarele rotunde cu margini cromate demonstraza din nou ca un VW este un VW, adica din punctul de vedere al calitatii de fabricatie totul este exemplar.
La capitalul motorizari, pentru inceput clientii avand de ales intre doua propulsoare pe benzina si doua diesel-uri .
Cel mai mic motor care poate echipa Golf Plus este cel pe benzina de 1,4 l si care dezvolta o putere maxima de 75 de CP. Chiar daca se incadreaza normelor de poluare Euro 4 acest motor este impropriu a se monta pe acest Golf deoarece puterea de 75 de CP este insuficienta miscarii fara probleme a greutatii de 1,3 tone a Plus-ului.
Viteza maxima si reprizele sunt parca din epoca Golf-urilor I si II.
Celalalt motor de 1,6 litri FSI cu 115 CP este mult mai performant si face cinste sub capota noului Golf.
La capitolul diesel, TDI-urile lui VW rezolva orice inconvenient fara probleme, motorul mic de 105 CP fiind suficient pentru un condus relaxant , in schimb cel de 140 de CP este singurul disponibil cu pronuntate caracteristici sportive.
In Romania noul Golf Plus poate fi achizitionat in schimbul a 12.751 euro, pret CIP pentru varianta 1,4 l Trendline, modelul cel mai bine echipat respectiv 2.0 TDI , DSG la nivelul de echipare Sportline putand urca pana la aproape 20.000 de euro pret CIP.
Mai 2005