Acest lucru arata ca masina electrica devine din ce in ce mai costisitoare cand trebuie alimentata, iar cea diesel din ce in ce mai ieftin de alimentat chiar daca Europa nu mai foloseste petrol rusesc in ultimele doua luni.
In reteaua MOL Plugee sa incarci o masina electrica la o statie DC Ultra te costa acum suma de 3.3 lei pentru fiecare kwh cumparat, iar daca masina ta are o baterie de 77 kwh trebuie sa platesti in total suma de 254 lei, masina care are o autonomie medie de 400 km cu o singura alimentare.
De partea cealalta a baricadei, luam o banala Dacia Logan 1.5 dCI cu rezervorul de 50 litri, un plin urmand sa te coste acum suma de 351 lei, insa cu aceasta cantitate Dacia merge in medie 800 de km cu o singura alimentare.
Pentru o distanta de 400 km cat poate o electrica buna, soferul de diesel scoate din buzunar suma de 175 lei fata de 254 lei cat necesita masina electrica.
Si aici nu luam in calcul timpul pierdut la alimentarea masinii electrica in cadrul statiei MOL Plugee, timp pe care masina diesel nu-l pierde niciodata.
Nu contestam faptul ca daca locuiesti la casa (pret mediu de 250.000 euro in zona Bucuresti) si poti sa faci o investitie de 25.000 euro intr-un sistem fotovoltaic Off-Grid vei merge cu masina electrica ( pret mediu 40.000 euro) cu un cost de nimic, insa trebuie sa tinem cont de fiecare data de puterea de cumparare a romanului de rand unde Logan-ul diesel este singurul mijloc de transport viabil din punct de vedere al costurilor.
In reteaua eRenovatio curentul a ajuns sa fie vandut la statii cu 3.5 lei kwh, suma exorbitanta pentru orice masina electrica cand facem o comparatie cu pretul motorinei vs distanta parcursa.
Nu putem afla niciodată dacă folosește sau nu, Europa, petrol din Rusia. Sa nu uitam că Europa inporta gaz și produse petroliere din Turcia, unde Rusia are depozite importante.
Petroliștii nu sunt interesați să promoveze mobilitatea sustenabilă.
Nu m-ar mira să ajungă prețul unui kw=cu litrul de diesel.
Mobilitatea cum? 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Păi proști să fie petroliștii să încurajeze troacele EV, ei vor să le descurajeze așa că vor pune niște prețuri prohibitive la kw. Am mai spus-o, trocariciul electric este pt bogați care stau la casă, au bani de mașină electrică și in plus au și sistem fotovoltaic pe casă. Pentru restul lumii rămâne să se descurce cu auto din dotare.
Niciodată nu voi renunta la electrica …. este vis !!!