Aceasta este fara doar si poate cea mai buna stire pentru cei care iubesc masinile, respectiv Porsche a realizat motorul in 6 timpi care perfectioneaza vechiul sistem in 4 timpi pentru a avea o eficienta mult mai mare.
Astfel, o motorizarea care functioneaza in 6 timpi poate emite cu pana la 50% mai putine emisii la teava de esapament pentru ca acest motor este mult mai eficient/economic, adica consuma mult mai putina benzina pentru fiecare kw dezvoltat.
Si cand eficienta creste la peste 60% atunci avem nu doar emisii mai mici, ci si capacitatea de a continua dezvoltarea motorului pentru urmatorii 50 de ani.
CUM FUNCTIONEAZA MOTORUL IN 6 TIMPI?
Compresie de diesel si eficienta crescuta!
Din acestea, este evident că centrul arborelui cotit, spre deosebire de montarea fixă curentă în carter, ar efectua o mișcare circulară având în vedere angrenajul planetar adăugat.
Acest lucru nu numai că obține o lungime variabilă a cursei și diferite poziții de punct mort superior și inferior, dar adaugă două curse suplimentare la ciclul motorului.
Spre deosebire de motoarele actuale, ciclul ar fi astfel finalizat după nu două, ci trei rotații ale arborelui cotit.
Repetând-o singură nu ar face nimic, trucul este să aspirați amestecul suplimentar între a treia și a patra cursă, când pistonul ajunge la un punct mort inferior coborât sub nivelul orificiilor peretelui cilindrului.
În acel moment, amestecul proaspăt este aspirat în cilindru. În plus, cursa de lucru este extinsă, iar motorul are un raport de compresie mai mare în timpul celei de-a doua compresii.
Conform primelor detalii este vorba de patentul USPTO—Appl. No. 18/585,308 care a fost realizat de catre Porsche impreuna cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca.
Acest motor completează un ciclu complet cu o rotație de 1080° a arborelui cotit, funcționând efectiv ca un ciclu în șase timpi. Cu toate acestea, se caracterizează și prin faptul că are două procese în trei timpi, fiecare incluzând o cursă de putere și de compresie.
Cele șase faze ale ciclului motorului sunt: 1) Admisie 2) Compresie 3) Ardere 4) Compresie 5) Ardere 6) Evacuare
Test Drive cu Porsche Macan Type 95B 2.0 Turbo 252 CP cutie secventiala PDK7-AutoConcept
Porsche a declarat ca nu renunta la productia motoarelor V8 VW EA825 de 4 litri nici in anul 2030
Si “Dacia” de fapt Renault,tot cu motoare de masina de tuns iarba in 3 pistoane,pentru gusterii din romanistan,nu?