In plina criza economica, nu doar masinile noi au preturi exagerat de mari, ci si masinile SH cu putini km, motiv pentru care astazi prezentam fanilor marcii Porsche o solutie viabila la o masina noua cu un pret mediu de 90.000 euro.
Exemplul de fata este cel al unui Porsche Macan, comercializat de catre specialistul AutoConcept, masina cu foarte putini km la bord, care se afla intr-o stare exceptionala.
DE CE MACAN SH SI NU UN SUV MEDIU NOU?
Pentru ca in prezent, masinile SUV de generatie 2023 au in general, sub capota, motoare extrem de mici pe benzina, care incearca sa faca o figura buna la capitolul consum, insa care sunt nesigure in depasiri si au costuri reale mult prea mari fata de ceea ce ofera.
Acesta este si motivul pentru care romanii importa anual sute de mii de masini SH premium, masini cu acte doveditoare care au carte service la dealerii din Vest.
Masina de fata, imprumutata de la AutoConcept, nu are decat 66.000 de km la bord, adica este aproape noua, mai ales ca este importata direct de la dealerii Porsche din Europa de Vest.
Adica, nu este un Macan care a mers pe soselele noastre si care “a fost intretinut” de catre Porsche Romania!.
MOTOR MIC, INSA CORECT DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE
Sub capota Macan-ului de fata se ascunde un motor EA888 L4 turbo 2.0 TFSI de origine Audi, motor care a fost usor modificat de catre Porsche pentru a dezvolta o putere maxima de 252 CP si peste 370 de Nm.
Fata de un Audi Q5 care are aceeasi platforma tehnica, un Porsche Macan este cu totul diferit, pentru ca dispune de transmisia integrala a lui 911 plus cutie PDK7.
Pe sosea, masina se conduce mult mai dinamic, iar sistemul de franare se vede ca este unul 100% Porsche, adica mult mai rapid decat tot ceea ce poate sa ofere BMW Motorsport sau Mercedes AMG.
CONSUM DE BENZINA
Asa cum am si aratat in video-ul de mai jos, in 10.000 de km realizati doar in oras, consumul mediu a fost de 14.7 litri de benzina, insa aici trebuie spus ca masina a mers doar in oras.
Pe soselele din Romania, la o viteza medie de 100 km/h, consumul scade pana undeva in jur de 7 litri la fiecare 100 de km, iar intr-un Bucuresti aglomerat, acesta nu a depasit 13 litri.
Cifrele par mari la prima vedere, insa nu trebuie sa uitam ca vorbim de un SUV de 1.7 tone la gol, cu o putere de peste 250 CP, si care are o transmisie integrala.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Sa mergi acum la un dealer sa-ti cumperi un SUV nou cu motor cu 3 cilindri si sa platesti peste 35.000 euro, poate parea o nebunie, mai ales cand poti alege un Porsche.
Evident ca nu vorbim de o masina SH cu sute de mii de km, ci de una intretinuta la Porsche, cu carte service, care are costuri decente de mentenanta.
Efectiv, o revizie completa cu ulei OE si piese corespunzatoare este chiar mai ieftina decat o revizie de Dacia Logan 1.0 TCE pe GPL!
Sfatul nostru este sa cumparati cu incredere masini SH de la dealeri seriosi, adica sa cumparati masini corecte cu istoric, care sa dovedeasca faptul ca nu au fost intretinute la coltul strazii.
Masina poate fi cumparata de la dealerul de masini premium Auto Concept.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDENTA ajuta Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Nu mai vorbiti prostii…
Cat costa un schimb de cauciucuri la un Logan si cat costa la un Macan?
La fel si restul pieselor.
Macar la un Logan nou o perioada nu ai probleme
Sa vezi cat costa motorul la Logan 3 cand cade turbina, rampa de injectoare, suportii, manopera, piesele! 🙂
La Macan pui piese de Skoda Superb 2.0 TFSI si tot merge!
Si nu uita ca in Logan mori la un impact de 60 km/h, in timp ce cu Macan-ul primesti dauna totala si mergi sa-ti cumperi altul!
Viata ta este mai importanta decat un fier! Nu?
Vezi aici preturi la anvelopele pentru Macan!
Noi cu TVA inclus!
https://www.compari.ro/anvelope-c3615/uniroyal/rainexpert-3-xl-235-60-r18-107v-p263187587/
si uite preturi si la Duster ca tot vorbim de SUV-uri!
https://www.compari.ro/anvelope-c3615/uniroyal/rain-max-3-215-65-r16-109-107t-p398639423/
Frumos prezentat dar, unde ați scos voi medie de 100kmh in Romania? Să înțeleg că ați mers pe autostradă și atât?
Consul de 7% e doar o bănuială și poate fi mai mic dacă mergeți de exemplu de la București la Buzău unde este imposibil să scoți medie de 100kmh. A… dacă mergi ca un cocalar, da, scoți, dar dacă mergi responsabil nu scoți medie de 100.
Ati omis un aspect: costul unei revizii făcute la PORSCHE este triplu față de o revizia unei Dacii făcute la DACIA dar costul unei revizii făcute în altă parte, DA, e mai mic decât o revizie făcută unui Logan la DACIA.
Am Porsche 911 și pot confirma că piesele consumabile sunt ieftine. 8 Litri de unei 5w40 + Filtru Ulei in jur de 600 Lei. Schimbul de ulei…maxim 100 Lei. Plăcuțe de frână 450 Lei față, 470 Lei spate, cele mai bune că raport preț calitate. Există și la 90 Lei plăcuțe. Schimbatul lor, 150 Lei manoperă. Dar…revizii făcute la service de oraș. La dealer PORSCHE fii sigur că mă costă o avere și nu face nimeni nimic în plus acolo.
Deci…cât costă revizia asta la Macan așa de puțin în comparație cu una de Logan și unde va fi făcută?
Acum, o altă întrebare. Chiar nu știu dar mă și întreb dacă este adevărat ce spuneți. Transmisia integrală este de 911? Ok, cutia DA, dar transmisia integrală? Păi 911 are motor spate. E altă platformă. Sunteți siguri? Aveți o informație oficială?
Platforma este de Audi Q5….insa sistemul transmisiei integrale este de 911!