Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Porsche a inceput productia benzinei sintetice care poate alimenta 1.3 miliarde de masini

Benzina sintetica si motorina sintetica au inceput sa fie produse in masa in noua rafinarie 100% ecologica a celor de la Porsche din Chile.

Highly Innovative Fuels (HIF), bezina sintetica, eFuels, motorina sintetica, co2 benzina sintetica, hidrogen co2 benzina sintetica, autolatest

Si pentru a intelege ca benzina sintetica functioneaza, CEO Porsche a alimentat un 911 Turbo direct din rafinarie fara ca motorul sa afiseze emisii mai mari sau o putere reala mai mica.

Dupa Porsche, urmeaza si gigantul BASF din Germania care are in planuri sa produca in masa milioane de tone de benzina sintetica pentru a alimentat miliarde de masini conventionale.

Highly Innovative Fuels (HIF), bezina sintetica, eFuels, motorina sintetica, co2 benzina sintetica, hidrogen co2 benzina sintetica, autolatest

Porsche produce benzina sintetica 100% Eco, adica in procesul de rafinare nu sunt emisii de noxe si CO2 in atmosfera, motiv principal pentru care toti cei care critica benzina sintetica nu au ce sa mai spuna cand compara amprenta unei masini clasice care merge cu aceasta benzina si amprenta unei masini EV care are mari probleme cu productia intitala a acumulatorului, insa si reciclarea probabila a bateriei dupa 8 ani de utilizare.

Highly Innovative Fuels (HIF), bezina sintetica, eFuels, motorina sintetica, co2 benzina sintetica, hidrogen co2 benzina sintetica, autolatest

Porsche a ales benzina sintetica pentru ca nu crede ca un Taycan poate sa ofere senzatii asemenea unui 911 Turbo S in toate conditiile de trafic.

Highly Innovative Fuels (HIF), bezina sintetica, eFuels, motorina sintetica, co2 benzina sintetica, hidrogen co2 benzina sintetica, autolatest

Aceasta benzina sintetica se numeste oficual Highly Innovative Fuels (HIF) si are o amprenta atat de mica asupra mediului inconjurator incat motorul termic are sanse sa fie pe piata inca 50 de ani din acest moment.

 

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

12 COMMENTS

  1. De acord, facem bio-fuel, dar apar alte probleme. În primul rând e problema prețului, costurile fiind mari. Apoi… chestia asta cu “bio” seamănă mai mult a propagandă, cu limbajul de lemn aferent: bio-fuel, bio-masă, bio-food, atmosferă mai curată, energie verde, regenerabilă, etc. De ce-ar fi chestia asta “bio” și combustibilii fosili nu? Și de ce-am avea nevoie de “sinteză”, când am putea face doar… rafinare, un proces mai puțin energofag? De ce se prezintă numai aspecte cosmetizate și înșelătoare, de parcă ar fi o reclamă la iaurt la televizor, folosindu-se… aracet? Realitatea nu este deloc așa cum se prezintă. CO2-ul nu este nociv, este hrana plantelor și este într-un procent de doar 0,03% în atmosferă. Cât aer trebuie să “curățăm” de CO2 pentru a produce cantitățile ălea uriașe de bio-fuel? Și ce facem cu plantele, le omorâm, le lăsăm fără hrană? Un motor “eco” de numai 100 CP emite peste 100 grame de CO2 pe kilometru, indiferent ce “fuel” folosește, “bio” sau nu. Pentru că ăsta-i rocesul, arderea carbonului, rezultând CO2. Nu există carbon “bio”. Apoi folosirea vântului pentru producerea de energie “curată”, “eco”, “regenerabilă” nu-i chiar așa benefică pentru climă. Vântul are altă treabă și dacă-i consumăm energia, încetinim schimbul de temperatură între zonele calde și cele reci și… mai dezastruos, împiedică transportul vaporilor de apă din zonele de evaporare în zonele de condensare, deci adio ploi, apar secetele și… schimbările climatice. Cu alte cuvinte de fapt provocăm ceea ce spunem că vrem să împiedicăm. Deci totu-i o mare vrăjeală, doar o mare afacere, a unor “salvatori”. Toți vor să ne “salveze”, să ne salveze de grija banilor, golindu-ne buzunarele…

    • Atunci poate mă aju5i să termin un model de Motor cu Magneți care func5ionează doar cu puterea magneților . Eu locuiesc în Timișoara

    • Eu nu știu de unde va vine ideea de “bio”,că nu scrie asa ceva !E vb de benzina sintetica ,adică artificiala(pt că nu provine din petrolul extras din sol,probabil).Dar nu spune nimeni din ce este…Că doar n-o fi făcută din roua florilor de camp 🙂
      Cine știe ce chimicale mai sunt implicate în procesul ei de obținere,câtă energie consuma pana se obține 1L de esență din asta,cat oxigen și mai ales cat sol și câtă apă potabilă polueaza !
      Nu că acel biofuel ar fi mai breaz.De ce e bio, că provine din masa vegetala sau chiar din recolte dedicate de porumb ,rapiță sau alte alea ?Pai și ce rezolvi daca secatuesti pământul de resurse ?Ce mai mânaci peste 30 de ani de recolte imense și intensive pt câteva tone de esență bio ?Când solul va fi nisip,praf sau steril ?Vb prostii de poluarea bateriilor pt veh electrice fara să arate clar procesul de fabricație,cifre,etc.Asta cu poluarea ar trebui măsurata printr-un fel de randament.Adica câtă energie poți stoca/produce ,cu ce costuri (și în astea sa fie și costurile naturii-consum și poluare ale elementelor esențiale:sol,aer,apa).Deci un litru de esență poate ne costă prea mult (energie,munca plătită,apa,aer,etc) fata de o unitate echivalenta de celula de stocaj.Celula care poate stoca energie mult mai curata și ieftin de obținut ,ani de zile pe când 1L de esență ,după ce că oferă o energie mica se și consumă în câteva minute…Dar când denigrează mașinile electrice și bateriile lor uita să spună cate materiale poluante consuma o termica(plastice pt rezervor și tot felul de bidonase),cauciuc(pt furtune și curele ori garnituri de tot felul) și atâta otel,fonta ori aluminiu care intra în fabricarea motorului termic,comparativ cu un micuț motor electric.Pai toate metalele astea(cu sutele de kg ,într-o termica) poluează enorm de la extracția minereului,la turnarea metalelor,forjarea,strunjirea și tot ce consuma enorma energie electrică ,oxigen și apă potabilă. Si apoi,la fiecare minut de funcționare termica consuma pe o parte oxigen pt ardere și pe de altă parte poluează pe ăla care ramane.Nu avem cifre,date concrete dar propovăduim miraculoasa esență sintetica care nu poluează deci folosiți liniștiți in continuare mașinile termice ale secolului trecut !Ziceam că măcar atunci oamenii nu știau de poluare ,erau mai prosti da vad că acu sunt și mai prosti !!

    • Foarte bun comentariu!
      In plus, zic eu este evitat subiectul distrugerii pădurilor care au nevoie de CO2, și care împiedică procesul de deșertificare și multe altele… Unii, încearcă să prostească omenirea.

  2. Te pricepi la chimie,emisie de gaze? Stai in banca. Și mașinile cu hidrogen au un mare viitor,,,autobuze,locomotive,sau chiar avioane.

  3. Bun comentariul lui Nick pana o ia pe arătură cu clima. Un combustibil “ecologic” este complicat de produs și nu sunt tehnologii competitive ca profit. Acum vreo 15 ani măreața UE dadea un decret – ca Ceaușescu – ca min 20% din combustibil să fie din etanol, adică din rapiță. Și-au dat seama turbatii de ecologiști că dacă dai subvenții la cultura de rapiță mănânci cereale din Ucraina sau Rusia.

  4. Ideea de “bio” fuel e simplă: să nu mai scoți din pământ CO2-ul existent în combustibilul fosil, CO2 care prin ardere va rămâne in atmosferă și care va crește efectul de seră, ci să il utilizezi și să il reciclezi la infinit pe cel care deja este in atmosferă. Cu ajutorul energiei curate cum ar fi cea a vântului sau cea solară.

  5. Dar de avioane , supersonice , hipersonice , drone , elicoptere , tancuri , etc nu e voie sa se vorbească sau alea sunt eco și poluează puțin sau deloc ?!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente