In urma cu cateva zile Autolatest a publicat un articol in care citiorii trebuie sa stie ca legislatia a fost schimbata, si aici vorbim de circulatia in sensul giratoriu care de acum face parte din segmentul intersectiilor clasice.
Adica, in sens exista reguli clare in afara de cea care era pana acum valabila, respectiv primul intrat avea prioritate!
VEZI CE SPUNE POLITIA ROMANA?
Știi cum se circulă în sensul giratoriu?
Nu mai poți să ieși direct de pe banda a 2-a sau a 3-a a sensului giratoriului și să le tai fața celor de pe celelalte benzi, iar dacă vrei să faci această manevră trebuie să îți semnalizezi intenția, să te asiguri că poți face asta fără să pui în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.
Vechea practică nu mai este valabilă conform ultimelor modificări!
Si in aceelasi post fostul politist Marian Godina vine si contrazice legislatia si intreg apartul Ministerul de Interne cu teorii eronate!
Vezi ce a declarat acesta in social media: “Am lucrat 11 ani la Poliția Rutieră, timp în care am soluționat toate tamponările de acest fel, și nu au fost deloc puține, sancționându-l pe cel care ieșea din sens direct de pe banda a doua sau a treia fără să se asigure.
De altfel am și avut o postare prin 2016 în care explicam de ce e vinovat cel care iese din sens și taie benzile fără să se asigure, dar au fost unii pe atunci, chiar și polițiști, care mi-au sărit în cap că nu am dreptate. Așadar, “vechea practică” nu a fost niciodată corectă, doar pentru cei care nu doreau să înțeleagă în niciun fel că nu au dreptate. Sper că acum s-au lămurit.”.
Si daca nu intelegi cum functioneaza un sens giratoriu, am atasat un video din Olanda, tara cu cele mai multe astfel de sensuri din lume.
In Olanda, pe langa prioritatea data celor din sens, exista si prioritate data automat bicilistilor:
Și unde este răspunsul Poliției?
Am observat și eu bombardieri care ieșeau din sensul giratoriu de pe banda 2 pe banda 1 acolo unde există ieșiri cu 2 benzi. Asta nu se va mai întâmpla.
Reîntorcându-ne la giratoriul din Brașov, exemplificat în post-ul anterior, este cazul celor care trec de pe banda interioară, banda 3, pentru a ieși pe banda 2.
În rest este absolut complet absurd să te trezești cu un șofer de pe banda 1 că se apucă să facă cerculețe în giratoriu. N-am niciun stres să intru în el pentru a clarifica legislația din România. 🙂