Transportatorii sunt extrem de fericiti cand vad ca producatorii inventeaza de zor autoutilitate de 3,5 tone electrice care nici macar nu pot ajunge de la Bucuresti si pana la Arad.
Exemplul cel mai bun este al unui Mercedes e-Sprinter, masina in mare parte identica cu VW e-Crafter care au o baterie extrem de mica de 40 kwh care din pacate este un adevarat impediment pentru orice sofer.
Noi am ales sa configuram un traseu de la Piata Unirii din Bucuresti cu locatie finala Gara din Arad, adica doua pozitii din centrul oraselor, situatie tipica unui transportator intern cu o utilitara de 3.5 tone.
Aplicata ne arata in schimb ca daca alegem modul rapid ( adica cat mai putine opriri pentru un timp cat mai scurt pana la destinatie) nici macar nu ajungem la Sibiu, utilitara celor de la Mercedes urmand sa fie blocata pe Valea Oltului pana sa ajunga la Sibiu.
Daca alegem varianta mai putin rapida vedem ca soferul trebuie sa faca cel putin 9 opriri pana la Arad, adica sa piarda in statiile de incarcare peste 5 ore.
Cele 5 ore se adauga cele 7 ore de condus efectiv si avem un total de 12 ore pana la destinatie, si asta fara accidente, ambuteiaje lucrari pe traseu etc!
Cu noul Mercede e-Sprinter electric nici macar nu poti ajunge de la Bucuresti si pana la Arad
Ooooo…. La ruina ajung toate tarile care sustin proiectul de eliminare a motoarelor de combustie. Dare o minciuna cu poluarea si incalzirea, globalape care unii chiar o cred. Producctia, bateriilor pt masini electrice polueaza mult mai mult. Dar intrebarea e , de ce nu accepta politrucii astia de …. moatoarele cu hidrogen? E tot combustie dar nu polueaza ? Ne arunca praf in ochi , vor sa fim sclavii unui pumn de bogatani la care banii lea depasit cultura.