PEUGEOT dezvoltă tot timpul automobile concept, astfel încât acestea săfie funcționale și ușor de condus pentru a oferi o experiență completă,chiar și când acestea rulează.
Automobilele concept PEUGEOT prezentate recent au avut dimensiunirealiste (din punct de vedere arhitectural și atunci când vine vorba dedimensiunile roților) și sunt echipate cu elemente care pot fi utilizate șiîn producția de serie.
ISTORIE
Cu 210 ani de istorie, automobilele concept construiesc ADN-ulPEUGEOT.Primul exercițiu de stil asimilat unui concept car s-a născut în 1984:PEUGEOT Quasar. Fiind vorba de o adevărată vitrină tehnologică, a fostpentru prima dată când inginerilor și proiectanților li se oferea un “cec înalb” pentru a crea un obiect fantastic, în afara oricărei constrângeriindustriale. Gérard Welter, care era designer și la acea vreme, a proiectat caroseria pe baza unei schițe făcute de Eric Berthet.
El a fost unul dintrecreatorii stilului PEUGEOT 205 și a devenit Directorul de Design al mărciidin 1998 până în 2007. Interiorul futurist pentru acea vreme a fostproiectat de Paul Bracq. Baza șasiului este derivată din legendarul 205Turbo 16, la fel ca și motorul, dus cu acea ocazie la 600 de CP.
Automobilele concept care au urmat au menținut întotdeauna o legătură cu lumeacurselor auto, atât de dragă lui Gérard Welter.
Prezentat la „Festivalulvitezei” din Goodwood, PEUGEOT Proxima era propulsat de un motor V6bi-turbo de 680 CP. Cu un motor similar, PEUGEOT Oxya avea să atingă 350 de km/h pe ovalul de viteză de la Nardo, în 1988.Venirea lui Gilles Vidal în anul 2010 a marcat abordarea unei direcții cutotul noi în materie de stil, conceptul SR1 inaugurând o nouă eră adesignului PEUGEOT.
În 2012, PEUGEOT Onyx reprezintă primul manifest de design al mărci,promovând materiale brute precum cuprul sau noua poziție a emblemeiPeugeot în centrul grilei. Linia Onyx va fi de asemenea, primul manifest demobilitate deplină, incluzând bicicletele și scuterele concept.
Alte explorări stilistice vor fi reale reprezentații ale mărcii, prin intermediulconceptelor 308 R HYBRID sau 508 PEUGEOT Sport Engineered,dezvoltate cu ajutorul diviziei PEUGEOT Sport.
Acesta din urmă stă la bazaunui automobil de serie, așa cum a fost cazul pentru 306 hunting estatepentru faceliftul aplicat modelului 306 din 1999, 20 pentru 206 CC sauconceptul PEUGEOT RCZ pentru Coupé-ul cu același nume.
INSTINCT: cu o aerodinamica inteligentă și un profil “shooting brake” careanunță noul PEUGEOT508 SW, Instinct beneficiază și de un parteneriat cu SAMSUNG. Pentruprima dată în istoria PEUGEOT, Instinct nu a fost prezentat la un salonauto, ci la Mobile World Congress de la Barcelona.
e-LEGEND: pentru că plictiseala nu face parte din ADN-ul mărcii, pentru căautonomia nu rimează cu monotonia, deoarece tranziția energetică nu vașterge 120 de ani de istorie auto, PEUGEOT prezintă e-LEGEND la Salonul Auto de la Paris din 2018. Aceastăinteresantă viziune asupra viitorului condusului ia forma unui vehiculdezirabil și emblematic.
Prin îmbrățișarea unui realist și radical șablonmodern, această proiecție în viitorul automobilei glorifică genele șieleganța moștenirii PEUGEOT.
Acest automobile concept a făcut posibilă modernizarea strategiei și viziunii editoriale a mărcii și prin difuzarea unuispot publicitar la ore de vârf pe canalele de televiziune naționale.