Si spunem Fiat pentru ca aceasta marca a fost atat de grav lovita de catre pandemia coronavirus incat putem spune fara menajamante ca aceasta marca auto are mari sanse sa dispara complet din Europa.
Ei bine fanii Fiat vor spune ca masinile italientilor sunt vandabile chiar si dupa COVID19, insa realitatea crunta este ca cea mai noua masina a sa, compacta Fiat Tipo este DEJA VECHE si este construita in Turcia unde calitatea de fabricatie este discutabila din toate punctele de vedere.
Daca ne mai uitam in gama mai vedem un Panda lansat pe piata in anul 2011, adica acum mai bine de 9 ani in aceeasi forma exterioara cat si tehnic.
Gama de top Fiat bazata tehnic pe Jeep Renegade are la randul sau probleme chiar si fara COVID19 pentru ca sunt masini FIAT MULT PREA SCUMPE chiar si pe piata din Italia.
Si nu in ultimul rand, piata auto din Italia care era cea mai importanta pentru masinile Fiat a scazut cu 80% fata de aceeasi perioada a anului 2019. De fapt vanzarile Fiat au scazut constant in 2020 chiar si inainte de aparitia pandemiei.
GAMA COMERCIALA LA FEL DE PROBLEMATICA
Si cand vorbim de masinile Fiat Professional vedem de fapt ca marca italiana are si aici grave probleme care vor duce automat la reducerea productiei pana aproape de faliment.
Aici vorbim de un Fiat Doblo construit de mai bine de 10 ani pe baza tehnica a vechiului Opel Combo, iar cand vorbim de gama de top Fiat Ducato vedem de fapt ca utilitara italienilor a aparut in aceeasi forma in anul 2006. Adica gama Fiat Ducato are deja o vechime de 14 ani in ciuda faptului ca toti concurentii sai directi au primit generatii noi.
Gama de baza Fiat Fiorino a fost lansata pe piata in anul 2007, adica deja vedem o masina extrem de veche pe piata chiar daca recent a primit motorizari modernizate.
Modelul Fullback 4×4 nu este nimic altceva decat un Mitsubishi L200 de generatie veche care in scurt timp urmeaza sa fie scos din productia pentru marca Fiat!
CONCLUZII
Asadar, concluzia noastra este ca Fiat se afla intr-o situatie extrem de grava pentru ca nu are masini noi, nu are motorizari de top si pe deasupra consturieste aceste masini in uzine low-cost din Turcia care reprezinta la randul sau alte probleme cand vorbim de fiabilitatea lor.
Chiar si uzina Fiat din Serbia are probleme pentru ca an de an vanzarile marcii au scazut pentru lipsa de interes pentru aceasta marca pe plan local.
