Cu toate acestea, esteimportant de reținut faptul că anvelopele de iarnă nu sunt destinate condusului în condiții devreme caldă, fiind mai puțin sigure decât cele de vară.
Nokian Tyres oferă sfaturi utileșoferilor, pentru a evita provocările ce pot apărea ca urmare a trecerii târzii de la anvelopelede iarnă la cele de vară.„Folosirea anvelopelor de iarnă primăvara și vara poate fi doar o soluție temporară.
Pentru operioadă mai lungă de timp, cum ar fi întregul anotimp cald, utilizarea unor anvelope de iarnăpoate fi periculoasă, mai ales în lunile cu temperaturi ridicate.”, spune Martin Dražík, Expertand Product Manager, Central Europe, Nokian Tyres.
Condusul unei mașini dotate cu anvelopele de iarnă primăvara și vara aduce multe riscuri.Cel mai mare risc este distanța de frânare, care este semnificativ mai mare, urmatîndeaproape de schimbările de stabilitate și manevrabilitate, și de un răspuns mai puținprecis la mișcarea volanului.
Anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus mai moale,asigurând funcționarea lor corectă la temperaturi mai scăzute și de îngheț.
În condiții mai calde, acestea se uzează mai repede și astfel crește riscul de acvaplanare pe drumurileumede.Unii șoferi consideră că pot folosi anvelopele de iarnă și vara dacă reușesc să depășeascăperioada de tranziție.
Totuși, aceasta este cea mai frecventă greșeală și aduce riscurisemnificative.„Dacă în situația actuală nu este posibilă schimbarea anvelopelor la timp și trebuie să folosițimașina, încercați să minimizați riscurile pe cât posibil.
Călătoriți pe distanțe mai scurte și luațiîn calcul faptul că este posibil să întâlniți și alți șoferi cu anvelope necorespunzătoare. Înconsecință, ar trebui să creșteți de până la două ori distanța de siguranță. Fiți atenți la curbeși încetiniți. Nu vă asumați riscuri inutile, nu merită.
Nu uitați că aceasta este doar o soluție temporară și încercați să schimbați anvelopele cât mai repede.”, recomandă Dražík.
Schimbarea anvelopelor la începutul verii este recomandată pentru o experiență de condussigură și lipsită de griji.„În timpul verii, toate caracteristicile de siguranță ale anvelopelor de iarnă sunt aproapeindisponibile.
Mașina este mai greu de controlat, apa nu este transferată în caneluri la fel delin ca la anvelopele de vară pe suprafețe umede, ceea ce crește semnificativ riscul deacvaplanare în timpul ploilor de vară, completează Dražík.