Peugeot sarbatoreste in aceste zile implinrea a patru decenii din momentul lansarii pe piata a modelului 205.
Acesta a fost fara discutii cel mai mare rival al lui VW Golf in anii 80 si 90 pentru ca a fost singura masina care a putut sa rivalieze cu germanii la capitolul vanzari.
205 a devenit un icon pentru industria auto franceza pentru ca au fost produse peste 5.2 milioane de exemplare, model care avea sa pregateasca revolutionarul 206, un best seller si in Romania.
Si ca sa intelegi mai bine cat de importanta a fost aceasta masina pentru Franta trebuie enumerate doar motorizarile care au incaput sub capota:
BENZINA: 954 cc XV I4 1124 cc XW I4 1124 cc TU1 I4 1204 cc F1 I4 1294 cc G1A I4 1294 cc TU2 I4 1360 cc XY I4 1360 cc TU3 I4 1442 cc 6Y I4 1580 cc XU5 I4 1592 cc 6J I4 1775 cc XU8T turbo I4 1905 cc XU9 I4
DIESEL: 1769 cc XUD7 I4 1769 cc XUD7 turbodiesel I4 1905 cc XUD9 I4
Pe langa transmisiile manuale clasice realizate de PSA, masina a fost echipata in premiera si cu o transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu, respectiv cu transmisia germana ZF 4HP14.
Asta și 405 , au fost un M B W124 a Francezilor.