Germanii au inceput sa sufere la capitolul incarcare al masinilor electrice pentru ca pretul energiei electrice este intr-o continua crestere.
Iar sa mergi cu masina la un supercharger public, inseamna ca platesti mai mult decat costul unei masini traditionale pe benzina sau diesel.
Pentru aceasta problema a soferilor de masini electrice din Europa, au aparut deja carport-uri care au montate pe ele panouri fotovoltaice.
Pretul de achizitie al unui asemenea carport este de 11.000 euro, pret incare intra inclusiv acumulatorul si chargerul pentru masina electrica.
CARE SUNT COSTURILE REALE?
Pe langa faptul ca platesti peste 40.000 euro pe masina electrica, trebuie sa platesti acum inca 11.000 euro pentru un asemenea carport, adica vei scoate din buzunar peste 50.000 euro doar pentru un moft de a avea masina electrica.
Insa, chiar si cu acest garaj solar vei scoate bani in plus pentru alimentatea din retea sau de la supercharger cand folosesti masina pe distante mai mari.
Electrificarea este un pas important al industriei auto, insa statele nu vor pierde bani cu deconectarea oamenilor de la statiile de benzina si motorina pentru ca vor impozita si aceste sistem fotovoltatice.
In Romania deja se pregateste taxa pe soare despre care am tot discutat in trecut.
Norvegia introduce taxa pe kg la masinile electrice plus un TVA de 25% care pana acum era ZERO
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Un amic care comercializează panouri solare , îmi povestea anul trecut despre un astfel de garaj solar care să-ți încarce mașina electrică. Un partener polonez de-al lui avea la vânzare toată construcția metalica. Chestia asta cu ” invenția germana” miroase .
N-ar fi mai bine dacă s-ar pune panouri solare pe toată mașina?
Contribuim intens la incalzirea planetei cu ajutorul negrului.