Suzuki este una dintre marcile auto care au fost lovite cel mai serios de crizele din 2020 si 2022 pentru ca aceasta marca era una low-cost pentru europeni, adica avea preturi care concurau cu cele de la Fiat, Citroen sau Dacia.
Insa, dupa cele doua crize si actuala inflatie din UE, Suzuki a crescut preturile atat de mult incat aceleasi masini care se vindeau cu 14.000 euro in 2019 au ajuns sa fie vandute cu peste 30.000 euro in 2023.
Vanzarile marcii nu mai depasesc pe luna mai mult de 400 de unitati, adica o medie anuala de 4.800 de unitati pentru o tara cum este Romania cu o populatie de 17 milioane de peste locuitori inseamna esec comercial.
Acum, vedem pe site-ul oficial al ungurilor in Romania ofere demne de cea mai grava criza economica contemporana, respectiv au masini pe stoc, dau in plus discount, primesti anvelope de iarna gratis sau o extragarantie de 5 ani.
Chiar si asa, vanzarile sunt in scadere pentru simplul fapt ca aceste masini au preturi exagerat de mari, un Ignis fara Rabla te costa in 2019 suma de 10.450 euro TVA inclus, aceasta masina fiind comercializata acum in 2023 cu un pret de 15.130 euro, adica cu 5.000 euro in plus.
Aceeasi situatie este regasita si la gama Vitara care se vindea in 2019 cu un pret de 14.030 euro TVA inclus, iar acum in 2023 aceeasi masina se vinde cu un pret de 19.130 euro, adica cu 5.100 euro mai mult.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Da si un duster trece lejer de 20.000 , si la logan nu mai e sub 15.000 , sa fim sincerei.
Corect, dar eu am luat în 2011 un Duster cu 16.650 € si nici acum după 12 ani nu trece de 22.000 € . Comparativ cu Suzuki…..de la 14 la 30 de mii e mai mult decât dublu și vorbim de 14 mii în 2019….
Sa fim realisti nu se compara suzuki la orice aspect. Cu Dacia
Aceleasi cresteri de preturi le vedem si la celelalte marci, fata de 2019. Si reducerile apar la fel.
Scumpirea e evidenta, dar nu cred ca ce costa in 2019 14.000 euro acum costa peste 30.000 euro.
https://autolatest.ro/wp-content/uploads/2023/08/e67it78i-1024×711.jpg.webp
Adevărat. Eu am vrut sa cumpăr un Vitara cool în martie 2022 cu 13800 euro și acum este 15790. Deci scumpirea a fost de 2000 euro.
Link-ul dvs nu vine in sprijinul a ce ati scris in articol. Comparati mere cu pere.
Multe din firmele producătoare de mașini sunt în faliment (momentan neoficial) tocmai datorită prețurilor umflate mult de tot;și Dacia a tot umflat prețurile în ultimii ani, totuși momentan nu are concurență reală la preț;încă este mult mai jos la prețuri față de celelalte mărci.
Dar până la urmă nu trebuie să existe atâția nesimțiți pe piață, falimentul este bun venit la ei…
Sa le tina pentru ei. Am intrat la ei in showroom in Aprilie, sa achizitionez un autoturism cu banii jos. Parca voiam sa merg pe Marte asa se comportau, e greu, e complicat etc. 8 luni timp de asteptare sau achizitie din stoc pt modele cu pretul umflat de optiuni inutile si scumpe. Am cumparat de la VW si bine am facut.
Asteptati 8 luni sa intre pe piata mizeriile de la chinezi cu preturi sub cele europene, atunci o sa vedeti cum cad preturile