Se pare ca anul 2025 este prea aproape pentru gigantul german VW pentru simplul fapt ca in acest moment nu are nici o masina cu motor pe benzina care sa poata trece la viitoare norme Euro7.
VW a anuntat in urma cu trei ani ca renunta complet la dezvoltarea de motoare pe benzina pentru ca sunt inutile in curand, acestia mergand spre masinile electrice.
VW a anuntat oficial ca renunta la motoarele pe benzina si diesel din 2035
Din pacate pentru intreg Grupul VAG, 90% din intreaga productie din 2023 este de masini cu motoare diesel si pe benzina, cele electrice fiind irelevante ca volume.
Germanii spun ca sunt nepregatiti sa treaca la Euro7 pentru ca in Europa nu mai produc decat motorul 1.0 TSi si 1.5 TSI, propulsoare care au o cilindree prea mica pentru a face fata viitoarelor norme Euro7.
Specialistii spun ca Mazda este cel mai pregatit constructor din Europa pentru ca cel mai mic motor este de doi litri pe benzina, iar noul diesel cu 6 cilindri are o capacitate de 3.3 litri pe ultimul SUV recent lansat.
Pentru VAG singura solutie este reinceprea productiei motorului de 2.5 litri cu 5 cilindri VR5 pe benzina aspirat din SUA, care echipa pana anul trecut gama Passat, motor care poate sa primeasca modificari de 5.000 euro pentru a atinge normele Euro7.
Volkswagen argumentează că, dacă normele vor fi introduse așa cum este stabilit în prezent, atunci va fi forțat să oprească producția unor modele cu motoare termice.
Norma de poluare Euro 7 creste pretul fiecarei masini cu 5.000 euro! Din 2025 apare Efectul Havana
CARE SUNT CERINTELE EURO7?
-In 2025, under the new Euro 7 standard , the emissions of CO2 (-66%), nitrogen (-50%) and particulate matter must be reduced considerably.
-According to the E7 standard, particulate matter emissions must be six times less than is currently the case.
-Moreover, the emissions must remain the same at ten degrees below zero and after 240,000 kilometers.
“Volkswagen called for the implementation of new EU emissions standards to be pushed to at least autumn of 2026, slightly over a year later than planned, with the aim of all new cars meeting the standards by autumn 2027.”
Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!
Si de ce-i panică? Si alta data s-a mai renuntat la modele sau motorizari care nu corespundeau .