Una dintre cele mai raspandite masini din Romania dupa gama Dacia Logan este fara discutii modelul Opel Astra G T98.
Acesta a fost construit pe baza tehnica americana General Motors T platform (FWD), platforma care avea sa fie una extrem de eficienta gandita in anii 90.
Lansat in urma cu 25 de ani, Opel Astra G T98 a demonstrat ca a fost ultimul Opel care a fost la nivelul concurentului de la VW ( Golf 4), masina americanilor fiind construita in Germania cu gama vasta de motorizari.
Acestea incepeau de la micutul 1.2 benzina cu carburatie si aprindere electrinica, si ajungeau la un faimos 2.4 litri X24SFD montat doar pe modelele americane produse sub marca Chevrolet.
Vedeta pe plan european a fost ultimul motor diesel conceput si produs de Opel, faimosul 2.0 DTi si versiunile lui Di sau 2.2 DTi.
Cea mai sportiva versiunea avea sub capota motorizarea 2.0 Turbo de 200 CP Z20LET produsa de GM cu ajutorul celor de la Lotus, masina care a promit motorizarea de fata fiind Astra G OPC!
Aceasta a fost prima masina construita de catre departamentul Opel Performance Center (OPC).
A uitati cineva de sportiva Opel Astra G OPC 2.0 Turbo de 200 CP? Golf-ul GTI nu avea decat 150 CP
CAROSERIE MAI MARE DECA LA GOLF 4 SAU MEGANE 1
Modelul Astra din 1998 a stabilit un standard în segmentul său și în ceea ce privește spațiul interior. Ampatamentul, cu zece centimetri mai lung decât cel al predecesorului său, a permis mai mult spațiu, în special pentru cap și genunchi, în spate.
La varianta hatchback, volumul portbagajului a crescut la 370 litri, în timp ce Astra oferea până la 1.500 litri.
GM a reusit aceasta performanta pentru ca generatia Astea G a fost construita de la zero cu ajutorul unui program de proiectare computerizată numit ALIAS, unde designerii au putut crea noul model într-o lume virtuală, tridimensională, pe computer.
De ce Opel Astra G este mai ieftin decat un telefon ? Masina Saracului in Romania
Si un alt mare avantaj al motoarelor GM montate pe Astra G era fiabilitatea lor cand mergeau pe GPL pentru ca electronica Bosch era permisiva, iar supapele erau alezate pe intreaga suprafata ( nu se distrugeau cum vedem la modelele concurente!).