Una dintre cele mai putin titrate masini sport ale anilor 2000 este fara doar si poate gama Opel Astra G OPC 2.0 Turbo.
Este vorba de celebra Astra G in cea mai buna variata a sa, respectiv intr-o forma OPC care primea standard motorizarea 2.0 turbo de 200 CP.
De fapt acest motor vazut pentru prima data intr-o forma mai arhaica pe Calibra Turbo 4×4 a dovedit pe Astra G ca Opel este mult mai performant decat un Golf 4 GTI.
Acesta din urma nu avea decat un 1.8 turbo de 150 CP destul de slabut, in timp ce Astra G avea un doi litri mult mai agresiv din toate punctele de vedere.
Acum in 2021 ne uitam cu admiratie la un Opel Astra G OPC 2.0 Turbo pentru ca vorbim de o maisna care cantareste la gol doar 1.200 kg, are 200 CP si merge chiar si 260 km/h in ciuda faptului ca transmisia nu are decat 5 rapoarte.
Despre puterile de peste 300 de CP ale acestei motorizari tunate nu discutam pentru ca pur si simplu GM cand dorea dadea lectii germanilor si francezilor in materie de masini sport de volum.
Nu uitati ca pe atunci Renault nu avea decat un Megane I 2.0 16v de 150 CP iar Seat o Ibiza 2.0 16v de 150 CP. Doar Lancia Delta turbo depasea 185 CP insa nu se putea apropia de Opel Astra G OPC 2.0 Turbo.