Putini soferi se gandesc la achizitia unei masini NOI ca aceasta este in medie cu 300 kg mai grea decat una din aceeasi clasa din 2001, un studiu aratand ca in general masinile vandute in Europa au devenit mult mai grele.
Daca in anii 90 un VW Golf III cantarea in medie doar 1.000 km si avea sub capota un diesel 1.9 SDI de 61 CP capabil sa consume doar 4 litri de motorina la 100 de km, in prezent un Golf 8 1.5 TSI cantareste 1.328 kg si consuma in medie peste 6 litri pe aceeasi distanta.
Daca ne uitam la modelul electric VW ID.3 (1.830 kg) vedem ca aceasta este cu peste 500 kg mai grea decat un Golf 8, si cu peste 800 kg fata de ceea ce reprezenta un Golf III in urma cu trei decenii.
Daca ne uitam la un VW ID.5 cu bateria mari vom ajunge la o greutate fara pasageri si bagaje de 2 tone!
Fanii electricelor vor spune ca masinile moderne sunt mai sigure, de unde si cresterea de greutate, insa acestia omit faptul ca de fiecare data cand creste greutatea creste exponential si consumul de benzina/motorina sau kw, iar costurile cu uzura rapida a anvelopelor, uzura rapida a trenului de rulare si defectiunile sistemelor electrice de la bord sunt de fapt marile probleme ale industriei auto in 2022.
Autolatest nu contesta faptul ca masinile din anii 90 era mult mai putin sigure sau performante, insa cu siguranta eficienta lor era in mod real mult mai mare mai ales daca ne uitam la costurile de mentenanta, pretul pieselor noi si manopera aferenta.
“Obesity of cars has a negative impact not only on fuel/energy consumption, but also means that more energy and raw materials are used to produce each individual car. ”