Putini dintre fanii Tesla stiu ca primele Model S aveau garantie pe viata atat pentru acumulator cat si pentru motoarele electrice, iar cel mai bun exemplu este cel al unui german care a ajuns cu un asemenea exemplar la peste 1.8 milioane de km.
Modelul in cauza este un deja clasic Tesla Model S P85 2014 care are doar un singur motor pe puntea spate si o baterie cu o capacitate de 80.8 kwh care anunta cand era noua o autonomie de 460 km.
CE A SCHIMBTA SI LA CATI KM?
Aceasta este de fapt cea mai imporanta intrebare pe care o spun cei care merg cu masini cu motoare termice, realitatea fiind una cu totul diferita fata de ceea ce spun producatorii.
In cei 9 ani si peste 1.8 milioane de km masina germanului a avut urmatoarele probleme tehnice:
Prima baterie a ţinut doar 290.000 km şi a fost schimbată pe garanţie, apoi alta a mai ţinut 150.000 km, tot pe garanţie, că a ţinut prea puţin, iar apoi a mai schimbat încă două la fiecare 400.000 km, deci al patrulea schimb de baterie a fost realizat pe la 1.250.000 mii km.
Pe atunci a fost pusă a 5-a baterie şi din câte se pare bateria a mai fost schimbată recent, între 1,6 şi 1,8 milioane km.
Tocmai 8 schimburi de motoare a avut Hansjorg, deci rezultă că acum e al 9-lea motor în funcţiune, iar asta e bizar, or, electromotoarele ar trebui să aibă o durată de viaţă mult mai lungă, nu doar circa 200.000 km în mediu. De fapt, el spune că primul motor a ţinut peste 700.000 km, dar toate următoarele au rezistat tot mai puţin.
Astfel, germanul nostru este fericit pentru ca nu a platit din buzunar 5 baterii si 8 motoare pentru ca sunt inca in garantie, iar acest Model S are si incarcarea la supercharger gratuita pe viata atat timp cat masina inca mai exista pe roti.
Insa, daca masina nu mai era in garantie cele 5 baterii aveau un cost mediu de 100.000 euro ( pret baterie 20.000 euro), iar cele 8 motoare aveau un cost 80.000 euro ( daca pretul mediu este de 10.000 euro pe bucata!), respectiv in cei 1.8 milioane de km costurile unui Model S putand ajunge la 180.000 euro.
Test Drive cu Tesla Model S 90D 2018, cea mai buna masina electrica SH de pe piata in anul 2023
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI