Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

O banala Skoda Enyaq iV 60 de 50.000 euro nu poate merge cu un plin nici macar 260 km

Skoda Enyaq iV 60 este mult laudata masina electrica a celor de la VAG, una mai ieftina ca un VW ID.3 insa care foloseste aceeasi tehnologie.

Din pacate pentru cehi, o banala Skoda Enyaq iV 60 cu un pret de baza de 46.000 euro fara dotari optionale ajunge sa mearga in oras cu bateria incarcata doar 260 km.

Skoda Enyaq iV 60, esec comercial, cat merge Skoda Enyaq iV 60, probleme baterie, autolatest Skoda Enyaq iV 60, drive test, rablaplus 2024

Aceasta cifra este de-a dreptul socanta pentru ca Skoda Enyaq iV 60 anunta o autonomie in viata reala mult mai mare pentru acest model.

Din pacate pentru fani marcii, o Skoda Enyaq iV 60 cu dotari depaseste un pret de achizitie de 50.000 euro si are sub capota un singur motor de 179 CP si o baterie extrem de mica de 58 kwh capaciate neta.

Skoda Enyaq iV 60, esec comercial, cat merge Skoda Enyaq iV 60, probleme baterie, autolatest Skoda Enyaq iV 60, drive test, rablaplus 2024

Masina din imagini este utilizata la ridesharing in Bucuresti, adica merge 99% doar in oras unde trebuia sa afiseze o autonomie WLTP de cel putin 500 kn, insa realitatea din teren este cu totul alta.

Skoda Enyaq iV 60, esec comercial, cat merge Skoda Enyaq iV 60, probleme baterie, autolatest Skoda Enyaq iV 60, drive test, rablaplus 2024

Un model concurent precum Tesla Model Y cu bateria LFP de 58 kwh merge in aceelasi Bucuresti cel putin 400 km cu o singura incarcare fara a avea nevoie de cateva ore sa stea la incarcat cum vedem la Skoda care nu are nici o retea de superchargere.

Skoda Enyaq iV 60, esec comercial, cat merge Skoda Enyaq iV 60, probleme baterie, autolatest Skoda Enyaq iV 60, drive test, rablaplus 2024

Si ca fapt divers, un Model Y cu dotari echivalente unei Skoda Enyaq iV 60 2023 este cu pana la 15.000 euro mai ieftin.

Skoda Enyaq iV 60, esec comercial, cat merge Skoda Enyaq iV 60, probleme baterie, autolatest Skoda Enyaq iV 60, drive test, rablaplus 2024

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

19 COMMENTS

  1. Am o skoda enyak 80x .2 motoare aproape 300 cai

    Rang real .mixt 480 km .La 40000 km .se comporta f.f.bine .nici o problema.f mulțumit.
    Oricum dacă scade autonomia sub 70 % baterie se primește alta baterie .garantie 8 ani sau 1600op km.
    Suna a reclama plătită de testa autolatest

    • Noi vorbim de iV60 de 50.000 euro cu bateria de 58 kwh/170 CP de ID.3, nu de aia de 75.000 euro cu bateria de 77 kwh!
      Cum suna asta?
      Tot a marketing sau doar vrajeala ieftina aruncata de tine pe aici de parca nu ne-am pricepe la masini?
      Lucrezi sau esti actionar la Skoda? 🙂

    • pai nu era vorba ca masinile astea ar trebui sa fie sustenabile? Daca bateria nu tine nici 8 ani sau 160.000km cum e sustenabila? Vechimea medie a masinilor din Romania e 18.6 ani deci masinile cu combustie rezista bine peste 20 de ani ca doar e vechimea medie, cel mai probabil peste 25 ani daca nu o mananca rugina. In intervalul ala arunci la gunoi 3 masini electrice.

  2. Autolatest,ca de obicei,aveți articole cu informații eronate. Eu am comandat săptămâna trecută o Skoda Enyak cu bateria cea mare ,și prețul de achiziție a fost de 47.000. Să menționez că locuiesc în Germania ,unde statul nu oferă acel bonus mare precum este în România? Nu am nici un câștig financiar din partea nici unui producător auto,însă de multe ori lăsați impresia că cel puțin pentru voi există decât Tesla.

  3. Ce ma distrează faptul ca mai sunt anacronici ,pe care ii va matura progresul ,care sunt contra la electrice .Sa vezi când nu va mai fi petrol cam prin 2030 după estimările oamenilor de știință, cum fac coada la remat sa își ducă tomberoanele cu ddpf suntat. E cam grav când tot amarasteanul are 3 rable de vreo mie de euro per familie ,deja nu se mai poate respira ,ce sa știe ei de sustenabilitate și resurse .

    • Habar nu ai despre de vorbești! Curentul cu care îți încarci tu mașina crezi ca e curat și produs sustenabil? Dacă toți amarastenii ăștia si-ar cumpăra mâine mașini electrice nu ai mai acea curent în prize cu rețeaua electrica a anilor 50

    • care oameni de stiinta? tot aia care ne spun ca barbatii raman insarcinati? sau aia care pana in 1990 ne spuneau ca vine o noua era glaciara?

  4. Nu stiu cum o sa fie la iarna dar de jumatate de an la iv60 am autonomia in jur de 400 km in oras. Doar pe autostrada la mers peste 130 a scazut sub 300km.
    Wltp la iv60 este 413km.

  5. Nu am cum sa rescriu tot articolul, dar ar merita.
    “Masina din imagini este utilizata la ridesharing in Bucuresti, adica merge 99% doar in oras unde trebuia sa afiseze o autonomie WLTP de cel putin 500 kn, insa realitatea din teren este cu totul alta”. Serios? Cu numere de Cehia EL1 20AD?
    Am Skoda Enyaq iv si in oras am un consum de 10.6-12.0 kWh/100 km.
    Nu ma astept sa puteti calcula cat duce o baterie de 62 kWh, din care 58 kWh utilizabil.

  6. La skoda enyak 80 x . Tractiune integrala Baterie de 82 kw .77 utilizabili A costat 47 000 euro. Binenteles cu prog Rabla plus Știu ce vorbesc .apropo .. IV 60 NU E LA 50 K. Restul nu contează .în.plus tesla.nu are faruri matrix .calitativ mult mai buna decât tesla LA Skoda. .AI multe service uri reprezentane.oricum nunai ce sa cauți în teprezentante decât la revizii 2 …3 ani…schimbi un filtru și gata .citesc forumurile tesla unde sunt inscris unde toată lumea se plânge de calitatea tesla chiar sub Logan .nu ridic pe nimeni în slavi dar toate articolele sunt doar de tesla .fără supărare.

  7. Se poate face si un calcul simplu…din poza reiese un consum de 17.6 kwh la 100 de km…aia inseamna autonomie de aprox 330 km. Calculul autonomiei se face dupa ultimii km parcursi. Daca e o panta sau o calci la podea poate sa fie si mai rau decat atat. De ce nu se face comparatie si cu alte masini? Detin o Skoda Enyak si ma declar multumit de ea.

    • daca presupunem ca bateria mai are cei 58kWh initiali. Dar poate ca nu mai are chiar 58kWh. Chiar si asa estimarea de pe bord corespunde unui consum de 22.2kWh / 100km (nu foarte departe de cei 17.6 in medie care fiind o medie inseamna ca se consuma si mai mult si mai putin depinzand de conditii) si temperatura afisata e 30C. Probabil ca ultimii km au fost facuti ceva mai in forta si s-a folosit AC-ul sau s-a stat in trafic si AC-ul a consumat diferenta. Accelerarile si franarile sunt aproape la fel de consumatoare ca la masinile cu combustie desi cele electrice au regenerare aceasta nu poate recupera tot, doar vreo 20% mai ales la viteze mici. La franrea de la viteza mare recupereaza mai bine dar la viteze de oras nu mai e asa eficienta. Oricum pe frig autonomia ar trebui sa fie si mai rea pentru ca frigul va afecta bateria si incalzirea consuma ceva mai mult decat racirea masinii si consuma dintr-o baterie care e mai slaba din cauza frigului.

  8. Salut! In articolul de mai sus spuneti ca Enyaq iV 60 are baterie cu o capacitate neta de 58 kwh si are autonomie maxima de 260 km pt care prezentati si poza. Dar tot in poza in partea dreapta apare si consumul, cei drept pe termen lung care este de 17,6 kwh. Nu ma pricep la electrice, consum kwh, dar dpdv matematic rezulta o autonomie de vreo 330 km, daca nu e asa, va rog sa ma corectati. Daca cineva a mers pe autostrada cu 200km/h pana s-a descarcat bateria si apoi a incarcat, cred ca e logic sa indice o autonomie mai mica pana cand masina recalculeaza in functie de modul de condus.
    Referitor la pretul de baza al Enyaq iV 60 care spuneti ca este de 46000 € si ca la Tesla model Y este cu vreo 15000 Eur mai mic. Din ce vad pe site la Tesla model Y incepe de la 47000 €. Pai in acest caz cred ca diferenta nu este de 15000€ si clar nu in favoarea Tesla, neavând nimic cu Tesla, mai ales cu modelul Y.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente