Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Noul Renault Clio III

Rezultatul acestui demers se numeste Renault Clio si este citadina franceza care a insemnat pentru fosta regie de stat Renault, automobilul care a adus profit inca din momentul comercializarii primei generatii. Numele Clio vine drept succesor al cifrei magice 5, Renault care a demonstrat in anii 80 atat pe sosea cat si pe circuit ca este un anutomobil care se diferentiaza categoric de ceilalti concurenti.

Puterea foarte mare a motoarelor Renault dar si fiabilitatea masinii au fost ingredientele care au ridicat cifra 5 la rang de mitica . Ce a urmat este o saga de vis, fiecare Clio fiind apreciat de clientii Renault drept o masinuta descurcareata, capabila sa se strecoare fara probleme prin traficul aglomerat al metropole europene, dar si un automobil civilizat care se comporta fara probleme si in afara orasului. Ultima generatie de Clio a fost cea mai bine comercializata, marca Renault reusind treptat sa scape de bolile tineretii, produsul final care se comercializeaza si la noi fiind unul care dispune de motorizari de top deosebit de economice si care pe deasupra a perims nasterea unui fratior pe nume Clio Symbol (varianta in trei volume) produs in Turcia care dispune de un portbagaj gigantesc deosebit de accesibil. Anul 2005 a insemnat pentru Reanult prezentarea celei de-a treia generatii a modelului Clio.

Noul design al caroseriei cu linii bine determinate reprezinta o evolutie fata de ceea ce reprezenta pana azi Clio. Partea frontala cu blocurile optice imprumutate parca atat de la MPV-ul Scenic dar si de la marele Espace , fac din noul Clio o prezenta rafinata. In spate, luneta care incorporeaza si stergatorul, este precum la familia Megane in V. La nivelurile de echipare mai pretentioase noul Clio dispune de clantele portierelor din duraluminiu, element rafinat nemaiintalnit in acest segment. Caroseria este mai mare si mai voluminoasa, astfel pasagerii de pe locurile din spate fiind mai bine tratati decat cei care se aflau in vechiul Clio. Construit pe baza platformei B a Aliantei Renault-Nissan, noul Clio dispune de un tren de rulare asemanator cu cel al fratiorului mai mare Megane. Confortul rularii atat pe suprafete netede cat si pe drumuri cu denivelari se asteapta sa fie la cel mai inalt nivel. Inca din momentul comercializarii noul Renault Clio va fi disponibil cu motorizari compatibile normei Euro 4.

Astfel, varianta de baza este echipata cu motorul de 1,2 litri cu 16 valve care dezvolta o putere maxima de 75 de CP. Cand se opteaza pentru cutia de viteze automata acest motor este disponibil cu o putere marita la 80 de CP. Consumul de combustibil mediu este si el foarte bun respectiv 5,9 litri la 100 de km parcursi. O clasa mai sus gasim motorul K4J, acelasi care echipeaza si Logan-ul nostru , insa pentru modelul Clio acesta dezvolta 100 de CP si un cuplu motor de 127 de Nm. 90 % din acest cuplu este disponibil incepand de la 2000 de rpm. Consumul mediu de 6,6 litri pentru cilindreea sa si puterea de 100 de CP sunt foarte bune. Cel mai perfomant motor pe benzina este cel de 1,6 litri 16 valve care dezvolta o putere maxima de 110 CP si 151 Nm.

Acest motor dispune de distributie variabila. La capitolul diesel noul Renault Clio este echipat cu unul dntre cele mai performante motoare diesel de capacitate mica din lume, respectiv foarte performantul 1,5 litri dCI (K9K). Acest motor este disponibil in trei versiuni si anume de 70 de 85 si de 105 CP. Acum dCI-ul francezilor este echipat cu o injectie generatia a doua, noxele emanate de acesta corespunzand normelor de poluare Euro 4. Cuplul motor variaza , astfel pentru cel de 70 de CP sunt disponibili 160 de Nm, iar pentru cel de 85 de CP sunt oferiti 200 de Nm.

Varianta de top ,cea de 105 CP este capabila sa dezvolte 240 de Nm.Turbina cu geometrie variabila, presiunea 1,600 bar si injectoarele piezo electrice fac din Clio 1,5 dCI de 105 CP o citadina capabila sa concureze in afara oraselor multe alte automobile cu motoare mult mai puternice. Consumul mediu de motorina pentru acest dCI este de 4,5 litri. Odata cu noul Clio, cei de la Renault au demonstrat din nou ca automobilele francezilor sunt cele mai sigure din lume. Micutul Clio a reusit sa castige cinci stele la crash testul efectuat de organizatia europeana EuroNCAP.

La im-pactul frontal pasagerii din fata sunt protejati de centurile de siguranta care sunt dublu pretensionate pirotehnic. Rezultatul acestui e-chipament este un mai bun control al miscarii corpurilor celor doi in momentul impactului , pana la declansarea airbag-urilor. Anumite versiuni sunt echipate cu pana la opt airbag-uri. Un alt element care lucreaza in favoarea soferului este volanul deformabil din magneziu si coloana de directie conceputa sa nu afecteze in caz de impact declansarea in alta directie a airbag-ului. In cazul unui impact lateral ocupantii lui Clio sunt protejati de airbag-urile din scaune , de cortina care acopera suprafata vitrata si de barele din aluminu care se afla situate in portiere. Din punct de vedere al echipamentelor optionale, noul Reanult se situeaza in farful clasei mici. Astfel blocurile optice sunt echipate cu faruri care sunt capabile sa urmareasca drumul chiar si cand masina se afla in curbe. Daca fascicolul este capabil sa urmeze drumul chiar si in curbe acesta trebuie sa aibe capacitatea sa lumineze la mari distante, noul Clio dispune de altfel si de cu faruri cu dublu Xenon.

Iar despre sisteme precum cel de navigatie Carminat , radiocasetofonul CD capabil sa redea muzica din format MP3 sau banalul card de pornire al motorului reprezinta elemente care fac din acest Renault drept cea mai indrazenata masina din clasa mica. Concurenti precum VW Polo, Ford Fiesta, Peugeot 206 sau Opel Corsa sunt clar depasiti de nivelul tehnologic al micutului francez. Performantele de top , interiorul parca conceput pentru automobile din segmente superioare si nu in ultmul rand de preturile de achizitie care se anunta a se pastra la nivelul predecesorului, fac din acest Clio daca nu cel mai bun unul dintre cele mai bune auto-mobile din segmentul mic din lume. 10 Septembrie 2005

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente