Una dintre cele mai asteptate masini SUV de clasa compacta din Europa are si o versiune de baza, model care din pacate se vinde cu un pret extrem de mare pentru o masina Renault.
Este vorba de gama Austral Equilibre MHEV Advanced 130 CP care dispune de noul motor cu 3 cilindri de 1.2 litri TCe.
Acest motor este o reinterpretare a cunoscutului 1.0 TCe gasit pe gama Dacia, motor realizat tot de catre Nissan in cadrul Aliantei.
Din pacate versiunea de baza a lui Austral nu se vinde pe piata din Romania, aici cel mai ieftin model fiind echipat cu motorul 1.33 TCe si cutia E-Tech Vitesco.
Conform celor de a Renault acest motor poate sa fie vandut doar cu transmisia manuala clasica MT6, consumul mediu WLTP fiind de 5.3 litri la fiecare 100 de km.
Masina din imagini este un Austral vandut pe pietele din Europa de Vest cu echipamente optionale.
3 cilindri ?
Motor de Mobra…cine i guzganu’ care cumpara ?
Bună seara,
eu nu înțeleg ce-i cu aberația asta tehnologică a motoarelor in trei cilindri?!…..
Oricine a făcut la viața lui un pic de mecanică, cred că-și pune această întrebare.
In trecutul nu prea îndepărtat se producea in România un mic autoturism Daewoo Matiz și avea 4 CILINDRI.
Un motor in trei cilindri pe asemenea mașini este un gest sinucigaș, ori vrei să-ți omori brandul, ori vrei sa vinzi clienților o mașină de “unică” folosință, care Dumnezeu știe dacă apucă 200000 Km.
In rest, numai de bine.
Salut, am condus Dacie cu motor in 3 cilindri mai binde de 200 de mii de km si peste 8 ani de zile. Masina a fost cumparata de noua. 0 probleme cu ea, mai ales pe parte de motor, ambreiaj, cutie. N au aparut batai ciudate, fel de fel de sunete sau alte probleme mecanice. Sunt totusi niste oameni care verifica motoarele astea inainte sa le scoata in piata, nu s puse pe masina din lipsa de altceva sau ecnomie. Conform noilor norme, aceste motoare sunt mai eficiente si mai economice. Daca aveti timp, puteti gasi informatii despre motoarele lor in 3 cilindri si o sa aflati o multime de detalii interesante despre cum sunt facute si cum au rezolvat eventualele deficiente ale unui motor in 3 cilindri.
Cilindreea optima a un motor cu ardere internă este undeva pe la 500 cm3/cilindru. Ce scade sub acest raport este pierdere de eficiență iar limita de jos este de 250 cm3/cilindru. Din cauza asta preferă sa taie un cilindru, ca raportul să rămână peste 250 cm3
(prin urmare un motor de 1200 cm3 : 3= 400 cm3/cilindru).