In timp ce electrificarea Europei incepe sa arate o scadere notabila, francezii de la Renault se incapataneaza sa promoveze noul Renault 5 E-Tech Roland Garros drept o masina icon pentru industria auto franceza.
Din pacate pentru ei un Renault 5 E-Tech Roland Garros ajunge sa fie vandut cu 37.000 euro si nu are decat o baterie mica de 52 kwh plus un motor electric la fel de mic de 150 CP, sisteme care nu pot concura cu modele din China mult mai puternice si mai economice.
In urma testelor din Franta la o viteza maxima de 110-115 km/h pe autostrada consumul a fost de 17 kwh, insa daca mergi cu viteza legala de 130 km/h consumul real sare de 20 kwh, adica nu vei putea merge in acest regim decat 200 km.
Si asta daca pleci cu bateria incarcata 100% si ajungi cu ea la 0% la destinatie, pentru ca daca incarci in regimul 20-80% atunci autonomia reala a masinii pe autostrada este mai mica de 150 km.
Renault 5 E-Tech este un esec comercial in Europa pentru ca este o masina mica de oras cu spatiu restrans, insa care are un pret de achizitie mai mare decat cel al unui MG4 cu bateria de 74 kwh si o putere maxima de 241 CP.
FISA TEHNICA
Renault R5 II E-TECH ROLAND-GARROS 52 KWH
Finisaj ROLAND-GARROS
Data lansării 02/04/2025
Garanția pentru piese și manoperă: în luni 24 de luni
Perioada de garanție a bateriei (în luni) 96 luni
Perioada de garanție a bateriei (în kilometri) 160000 km
Lungime 3,92 m
Lățime fără oglinzi 1,80 m
Înălțime 1,49 m
Ampatament 2,54 m
Volumul minim al portbagajului 277 L
Greutate fără încărcătură 1.524 kg
Motor electric 150 CP
Cuplu motor 245 Nm
Autonomie electrică autostrada 200 km
Capacitatea bateriei 52 kWh
Tip baterie litiu-ion
Estimarea razei de acțiune reale 0-100% din baterie:
Oraș – vreme rece 315 km
Autostradă – vreme rece 225 km
Combinat – vreme rece 270 km
Puterea încărcătorului integrat 11 kW
Timp minim de încărcare de la priza casnică 4,5 h
Timp minim de reîncărcare folosind priză rapidă 0,5 h
Viteză maximă 150 km/h
Accelerație de la 0 la 100 km/h 8 s
Noul Renault 5 E-Tech Electric are deja probleme tehnice care imobilizeaza masina
Noul Renault 5 E-TECH electric in versiunea cu dotari ajunge la un pret de 36.300 euro