Se pare ca Opel preia intreaga gama de motorizari PHEV de la Peugeot si Citroen, adica vedem in premiera un Opel Grandland GSe care ofera trei motoare si o putere maxima de 300 CP.
Noul Grandland GSe asociază un motor 1.6 turbo pe benzină și două motoare electrice – câte unul pe fiecare punte – pentru o putere a sistemului de până la 221 kW/300 hp (consum combustibil WLTP, ponderat și combinat 1 : 1.3 l/100 km; 31-29 g/km CO 2 ). Sistemul de propulsie plug-in hybrid face din Grandland GSe un vehicul cu tracțiune integrală electrică permanentă, care asigură cele mai bune valori ale accelerației din segment, încă de la plecare.
GSe sprintează de la zero la 100 km/h în doar 6,1 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h (135 km/h în regim pur electric). Ca și în cazul fraților săi Astra GSe, reglajele unice ale șasiului și direcției contribuie la plăcerea de a conduce extrem de dinamică oferită de Opel Grandland GSe.
Echipat cu amortizoare McPherson pe puntea din față și suspensie multi-link în partea din spate, cel mai sportiv SUV oferit de marca Opel folosește arcuri și amortizoare mai ferme cu tehnologia KONI FSD (Frequency Selective Damping).
În funcție de situație, tehnologia folosită permite diferite caracteristici de amortizare pentru a îmbunătăți manevrabilitatea și confortul. În acest fel, Grandland GSe reacționează imediat și direct la toate comenzile șoferului și rămâne stabil la frânare, în viraje și la viteze mari pe autostradă, caracteristici tipice pentru modelele Opel.
DATE TEHNICE:
- Noul Grandland GSe este făcut pe baza lui Grandland Hybrid4.
- Acest lucru înseamnă o unitate de propulsie plug-in hybrid, care combină un benzinar turbo de 1.6 litri (patru cilindri) și două motoare electrice – câte unul pe fiecare punte – pentru o putere totală a sistemului de 300 CP şi 520 Nm de cuplu.
- Sistemul de propulsie plug-in hybrid face din Grandland GSe un vehicul cu tracțiune integrală electrică permanentă, care asigură cele mai bune valori ale accelerației din segment. GSe sprintează de la zero la 100 km/h în doar 6.1 secunde și atinge o viteză maximă de 235 km/h (sau 135 km/h în regim pur electric).
- Din trenul de rulare face parte şi o baterie litiu-ion de 13.2 kWh, care poate asigura până la 65 de km autonomie electrică în ciclu WLTP.
- Cutia de viteze este una automată cu opt trepte.
- Interesant este şi consumul mixt de benzină declarat: 1.2-1.7 litri la 100 km parcurşi (ciclu WLTP).