Una dintre cele mai de succes masini din segmentul SUV pentru BMW nu este gama X5, ci chiar acest micut X1, pentru ca este o masina cu dimensiuni compacte si un pret de vanzare interesant.
DESIGN
Noul X1 face parte din aceeasi familie de masini BMW cu motoarele transversale, respectiv un X1 este un frate mai mare al lui Seria 1, insa si a modelelor Seria 2 Active Tourer.
Solutia montarii motoarelor transversale a aparut pentru prima data la Mini Cooper, solutie tehnica care permite producatorului sa reduca costurile de fabricatie, in comparatie cu un model BMW traditional.
Efectiv, un X1 nu are nevoie de ax cardanic care sa duca spre puntea spate complexa, sau echiparea sa cu o cutie ZF8 Plus scumpa la achizitie. X1, asemenea fratilor enumerati mai sus, sunt masini BMW de volum gandite sa ofere performante superioare unui Audi Q3 sau Mercedes GLA.
CE ESTE NOU LA BMW X1 U11 2022?
Asa cum poate era si normal, noul X1 se doreste sa fie un SUV care se desprinde de latura conventionala a predecesorului sau F48, adica vorbim de linia optica a electricului iX pentru mase.
La interior vedem o noua plansa de bord, care nu mai are comenzile sistemul de AC cu butoane traditionale, acestea fiind complet digitalizate in display-ul central.
Consola centrala are un design asemanator cu cel de la iX, adica integreaza un micut schimbator de viteze imediat langa butonul de pornire, care nu mai are nici o legatura cu ceea ce stiai pana acum referitor la design-ul interior al unui BMW.
Inca din primele momente am descoperit ca lipseste cu desavarsire butonul magic BMW, care tinut apasat oprea in cateva secunde toate sistemele de asistare ale masinii, acum fiind mult mai greu sa le dezactivezi in real time!
Pana si butonul de volum al sistemului audio a disparut de pe consola centrala in forma sa clasica.
MOTOR DIESEL APROAPE COMPATIBIL NORMELOR EURO7
Sub capota noului X1 sDrive 18d se ascunde un motor clasic BMW din generatie B47L, motor care ofera doar 150 CP si 360 Nm, insa care afiseaza un randament pe sosea incredibil pentru un diesel de ultima generatie.
Cu un plin de 45 litri poti merge chiar si 1.000 de km in EcoPro, cifra care starneste nedumerire in lumea fanilor masinilor electrice de ultima generatie.
Singura problema aparenta a lui X1 U11 este renuntarea la vechea cutie Aisin AT8 cu convertizor de cuplu, in locul sau venind o transmisie Getrag cu 7 trepte care, din pacate, nu se ridica la nivelul predecesorului sau la capitolul rafinament.
In Bucuresti, cu un trafic destul de aglomerat, am atins un consum mediu de 6.4-6.7 litri la fiecare 100 de km, insa cand mergi in extraurban noul X1 diesel poate consuma chiar si 3.5 litri de motorina.
Modelul de fata nu are sistemul MHEV insa chiar si asa, transmisia secventiala 7DCT permite soferului sa mearga in mediul urban mult mai eficient decat in trecut, si daca chiar vrei performante de top poti alege oricand un X1 xDrive23d de 211 CP si 450 Nm.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie
Interior cu design de iX
Consum real de motorina
Valoare de revanzare
Sistem multimedia top of the line
Superior unui Audi Q3 sau Mercedes GLA
CONTRA
Greutate mare la gol
Lipsa MHEV pentru 18d sDrive
Lipsa cutie AT8 Aisin pe noua generatie
Motor montat transversal
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: L4 Diesel
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1995 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 84.0 x 90.0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 150 / 3750
Cuplu maxim Nm – rot/min: 350 / 1500
Carburant: Diesel
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Secventiala 7 trepte Getrag
Dimensiuni
Lungime (mm): 4500
Latime (mm): 1845
Inaltime (mm): 1642
Ampatament (mm): 2692
Portbagaj: 540-1600 l
Greutate la gol kg: 1650
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.9
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.9
Pret
Pret lista cu TVA : 43.300 €