In timp ce fanii Dacia asteapta ca producatorul de la Mioveni sa introduca in productia de serie mare a modelului Bigster cu motorul termic de generatie noua 1.8 SCe HR18, acestia trebuie sa stie ca acest agregat nu are injectie clasica multipunct ca si vechiul 1.6 Hybrid produs in Turcia.
Are injectie directa de benzina, adica nu poate sa primeasca GPL nici macar conversie ulterioara.
CUM SE COMPORTA PE BIGSTER?
Motorul pe benzină aspirat natural de 1,8 litri este suficient de musculos pentru a mișca caroseria mare (accelerează de la staționare la 100 km/h în 9,7 secunde) cu ajutorul motorului electric de 49 de cai putere (există și un demaror/generator) și al bateriei cu capacitate de 1,4 kWh.
Sistemul este eficient in oras, insa nu si cand mergi in fara pe autostrada unde consumul este prea mare pentru o masina full hybrid de generatie noua.
CARE SUNT SCHIMBARILE FATA DE VECHIUL 1.6 HYBRID?
Deși motorul 1.8 (HR18) se bazează pe motorul 1.6 (HR16 de origine Nissan), acesta adoptă injecția directă de carburant și, mai ales, ciclul Atkinson. De aici și creșterea cilindreei sale. Deși acest ciclu are meritul de a reduce consumul, el are dezavantajul de a avea un randament mai scăzut. Acesta dezvoltă acum 107 CP față de 94 anterior și 170 Nm de cuplu față de 148.
Adica, motorul este anemic la orice plaja de turatie chiar si fata de un vechi 1,6 16V de 106 CP de la prima generatie de Logan care era un motor 100% Renault si avea injectie clasica multipunct.
În ceea ce privește transmisia, 1.8 nu este asociat cu actuala cutie de viteze multimodala care este inferioara unei transmisii Toyota Ford eCVT sau chiar si celor chinezesti care au motoare electrice mult mai puternice.
Renault si Dacia ofera cutia multimodala E-Tech cu un motor principal de tractiune cu 50 CP/205 Nm și de un motor secundar de 20 CP/50 Nm care este MHEV si marsarier. Întregul sistem dezvoltă 155 CP putere cumulată si emisii de 115 g/km de CO2 pe Bigster.
Din cuti multimodala motor electric cu flux axial este dezvoltat împreună cu Whylot, sistem care din pacate are cateva rechemari pe primele modele Clio E-Tech lansate in 2020.
CONCLUZII
Noul sistem hybrid 1.8 HR18 este o solutie buna, insa Renaul-Dacia au probleme cu transmisia multimodala cu 3 sau 4 trepte care nu se ridica la nivelul concurentei sale directe.
In primul rand cutia ofera o eficienta remarcabila in mediul urban, insa cand iesi pe drumurile din afara oraselor si pe autostrazi turatia propulsorului termic este prea mare, adica consumul real este prea mare pentru o masina full hybrid de ultima generatie.
Lipsa unei injectii multipunct nu permite montarea unei instalatii de GPL dupa ce masina iese din garantie, moment in care toti cei care fac taxi vor alege in continuare sistemul 1.8 hybrid de la Toyota care poate merge 1 milion de km fara prea mari probleme.
De fapt, Dacia si Renault au dezvoltat acest sistem hybrid cu o rata a fiabilitatii de tipul shrinkflation exact cat tine garantia pentru ca majoritatea componentelor sunt produse in-house si forteaza clientii sa mearga doar la dealerii marcii unde vor avea de platit facturi mari.
Noua Dacia Bigster Extreme 155 Hybrid 2025 are un pret de 37.000 euro TVA inclus
Eu am cumparat Austral Etech. E praf. Numai prin service uri stau cu el. Am deja vr’o 8-9 vizite, nici nu le mai stiu numarul . Toate legate de motor si cutie. Nu mai cumpar Renault Etech in viata mea. Pe mine m-au pierdut de client, cu toate ca eram fan inrait. Nu ma las tepuit de doua ori. Nu le doresc decat bafta celor care isi mai cumpara Etech. Pe langa probleme si confortul e praf. Cutia schimba cu intarziere, la depasiri este chiar periculos, daca apesi acceleratia mai tare retrogradeaza aiurea si poate avea pana la 2 secunde si ceva intarziere. Este chiar periculoasa in situatii mai la limita. De asemenea, smuceste in multe situatii. Necesita atentie la condus, nu conduci cum vrei tu ci trebuie sa fii mereu atent, sa nu te smuceasca. Daca aveam masina de drivetest in tara, cand am cumparat Australul meu nu as fi luat asa ceva nici daca ma plateau ei. In afara de design, masina e praf.