Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Noul Citroën ë-C3 electric are deja un pret cu 10.000 euro mai mic decat cel al chinezescului Dacia Spring

Stellantis a prezentat lista oficiala de preturi pentru noua sa masina electrica de oras Citroën ë-C3 care trebuie sa devina un concurent pentru gama Donfeng Dacia Spring si in Europa.

Aceasta se vinde momentan doar pe piata din India.

In primul rand modelul Citroën ë-C3 este fabricat in India si are un pret de vanzare de aproximativ 13.000 euro in versiunea de baza, si un pret de 14.200 euro pentru versiunea de top cu toate dotarile optionale.

Citroën ë-C3, pret europa test, baterie, 0-100, motor Citroën ë-C3, autolatest, drive test Citroën ë-C3, review, testeauto

In aceelasi timp, Dacia vinde chinezaria Spring in Romania cu peste 23.000 euro in timp ce in China aceasta masina are un pret real de aproximativ 6.500 euro.

In plus fata de Spring, noul Citroën ë-C3 are sub capota un motor electric de 87 CP sai 109 CP si o baterie de 29 kwh care va avea o autonomie de 320 km WLTP.

Citroën ë-C3, pret europa test, baterie, 0-100, motor Citroën ë-C3, autolatest, drive test Citroën ë-C3, review, testeauto

Bateria este produsa de chinezii de la Svolt in uzina din Germania, adica vorbim deja de un produs Made in Germany.

Citroën ë-C3 cantareste la gol 1.3 tone si are mari sanse sa castige EuroNCAP 4 stele de siguranta fata modelul chinezesc Dacia Spring cu 1 stea.

Acest model urmeaza sa fie produs si in Europa unde va avea cu siguranta alte preturi de achizitie.

Citroën ë-C3, pret europa test, baterie, 0-100, motor Citroën ë-C3, autolatest, drive test Citroën ë-C3, review, testeauto

Noul urmeaza sa fie produs in Polonia si va avea aceeasi platforma cu cea a viitorului Fiat Panda 100% electric.

Pentru a mai rezista pe piata cei de la Dacia trebuie sa scada pretul modelului Spring in medie cu 10.000 euro pentru a avea o sansa in fata unui Citroën ë-C3 2023, mai ales ca Renault 5 EV va avea pretul de pornire de 25.000 euro in Europa.

dacia spring facelift 2023, Dongfeng Nano Box china 2023, dongfeng scade pretul la spring, dacia spring de china, bord nou dacia spring 2023, display 10 inch dacia spring

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

34 COMMENTS

  1. Bună ziua,

    nebunia cu electrificarea ia mințile, pe zi ce trece, la din ce în ce mai multă lume. Când ne vom trezi?! Când vom asculta de vocea rațiunii și de vocile specialiștilor (ignorați) care ne spun adevărul și că încă nu avem toate condițiile pentru a marșa atât de repede și periculos de inconștienți spre electrificare.
    Consider că plaja vehiculelor individuale ar trebui să fie ultima în această cursă a electrificarii.
    1- să se elimine transportul cu tir-urile in favoarea transportului feroviar, cu hub-uri de marfă.
    2- distribuția din hub-uri către utilizatori să se facă cu camioane electrice cu baterii sau tip troleibus.
    3- găsirea unor soluții tehnice cu adevărat verzi pentru sursa de tensiune pentru vehicule personale și care să asigure, măcar, două condiții de bază:
    a- preț de achiziție mai mic decât pentru o ,,petrolistă”;
    b- autonomie de minim 1000 km/plin.

    Cu stimă,
    Cristin Crenganiș

    • Tehnic, ai dreptate. Practic, eu prefer orice “exagerare electrică” pentru că accelerează schimbarea catre electric. Cred că această grabă are la baza faptul că marii producători de masini nu l-au luat un serios pe Elon Musk câțiva ani, considerand ca demersul lui va rezulta intr-un “capriciu” de peste 100.000 euri/dolari pe care puțini si-l vor permite. Când Musk a scos masini de 50.000 euro/dolari, au intrat marii jucători in fibrilații si au inceput sa arunce in piata cu “produse” electrice. Nu imi place Elon Musk si nu mi-a placut niciodata, pentru ca nu se tine niciodata de cuvant. Insa cu siguranța el are un rol major in aceasta istorie a mobilitatii electrice, pentru ca a băgat bățul prin gardul marilor producători si i-a scos din bârlog mai devreme decât erau aceștia doritori să o facă.

    • Ma bucur din suflet ca mai sunt oameni care nu au innebunit complet! Felicitari domnule! La o parte din solutii m-am gandit si eu.

    • Se pare că și matale aspiri la un loc la Bălăceanca, ai uitat să iei Rudotelu și ți-au venit repede niște soluții. Bea un pahar de apa rece și calmează-te că vin băieții cu cămășuța albă cu mâneci lungi să te ia.

    • Nu prea aveți dreptate:

      1. Se lucrează, sunt investiții europene de miliarde de € în modernizare cale ferată din România. Doar că mai rar articole despre ele pentru că ghici ce? Oamenii au mașini și vor mașini. Iar investițiile în CF le face statul român, deci înaintează greu.

      2. Schimbarea se face și la nivelul TIR-urilor, doar că cu alea nu se laudă nimeni pe net. Eu, care le caut, am văzut destule articole și cu ele. Și nici nu le observați prin orașe pentru că – ghici ce – nu prea le auziți ca să le băgați în seamă. Nu-s încă multe în România, dar sunt.
      În schimb vedeți știri despre AUTOBUZE electrice în toate marile orașe ale României (inclusiv Europei); asta le vedeți pentru că articolele sunt scrise pentru oameni.

      3. Prețul și autonomia.
      – Știți cât era prețul unei Tesla acum 10 ani? 90-100.00€. Acum e pe la 42.000€. Anul acesta / anul viitor vor apărea și mașini pentru ieșit din oraș (non Dacia Spring de oraș) pe la 25.000€. Merge puțin mai greu decât am fi crezut acum 2-3 ani pentru că tehnologia a evoluat și evoluează foarte repede, iar asta a dat peste cap construcția fabricilor de baterii. Anul trecut a apărut LFP, anul ăsta începe producția bateriilor pe „sare” (Na), în 2-3 ani apar „solid state battery” – iar o fabrică serioasă costă miliarde de €.
      Pentru moment, din motivul enumerat, 98% din baterii sunt importate din China (dacă nu mașina cu totul).
      – 1000km autonomie?! Tu vrei avion sau mașină? Dacă faci săptămânal 1000km (ești agent vânzări sau ceva de genul), electricele nu sunt pentru tine încă 10 ani. Dar dacă ești un utilizator normal, care face pe la 10.000km pe an, n-ai nevoie de 1000km autonomie. E ok 450km, hai 600 km. În rest, orice om normal, mai ales când călătorește cu familia, face o pauză la 250-300km. Pauză serioasă, de juma’ de oră, timp destul să-și încarce mașina. Ok, poate nu-s destule încărcătoare rapide astăzi, dar e tot mai bine. Iar în 2-3 ani aceasta nu va mai fi o problemă. Nu se poate peste noapte. E totuși dita mai revoluția.

    • Deocamdată autoturismele, dotate cu motoare cu combustie, sunt cele care contribuie, masiv, la poluarea aerului pe străzile orașelor.
      Este adevărat ca din ansamblul emisiilor de carbon, autoturismele sunt doar o fracțiune, dar hai sa ne uitam si la modul in care aceasta afectează oamenii.
      Eu personal sustin inițiativele de a avea transport in comun si taxi cu vehicole electrice, pentru inceput. Treptat si cele personale.
      Hai sa lasam acest sector sa se dezvolte, macar cateva zeci de ani si apoi sa tragem concluzii. Daca ne uitam la autoturismele cu motoare cu ardere internă de azi, parca diferă destul de mult de autovehicolul lui Benz de acum un secol si ceva.
      Poate calitatea aerului merită un efort financiar, cel putin eu așa cred.

  2. În sfârșit s-au spus lucrurilor pe nume: Spring – o chinezărie cu prețul real de 6500 euro. Bine că la noi se vinde la preț triplu, subvenționat în parte de stat. Adică sprijinim aiurea speculațiile economice. Asta nu este nici pe departe revoluție verde, nu ajuta cu nimic la “salvarea planetei”. Totul e făcut pentru îmbogățirea perpetuă a bogaților

    • Ce aberatie sa te astepti ca masina sa coste 6.500 euro si la noi. Bre, acela este pretul din China si probabil cel de productie. Hai sa spunem ca ar fi cel de vanzare. Vine inot? Nu! Vine cu vaporul si asta costa enorm! Cine a importat ceva din China stie despre ce vorbesc. De taxe vamale ati auzit? Dar de TVA 19%?

    • E aberant să spui că Sping-ul are o valoare de 6500€. Nici 23.000€ cu o vinde Dacia. Adevărul e undeva la mijloc, pe la 10-12.000€, dus la 13-15.000€ să facă și românii un profit.

      Eu n-aș fi așa supărat. Cât timp se vinde, și se vinde destul de bine, eu mă aleg cu un aer mai curat. În 2-3 ani prețurile vor fi sub 18.000€ (cu autonomie de 450km, nu 200km cum se vor lansa anul ăsta la acest preț) și în 4-5 ani vor fi echivalentul (ca preț, calitate și autonomie) cu o Dacia pe combustie.

  3. Da, citoen o sa fie 30.000…. cand o sa fie pentru europa. Atunci tot dacia o sa ramana cea mai ieftina. Hai sa renunte si sua la masinile lor de 5000 cm din 1970…., nu doar europa sa protejeze globul. Pe altii ii doare in basca….

    • Sa mergi la arabi in desert sa vezi cu ce Toyota se dau ăia pe acolo si cate sunt. Sute de mii cu motoare de minim 4000 benzina.

    • În US mașinile au cilindree mare pentru că au distanțe mai mari de parcurs și mulți le folosesc în ferme care și ele sunt mai mari ca în Europa. Sunt enorme, de fapt. În Europa sunt mai mulți fermieri, cu ferme mai mici.
      Apoi sunt mult mai mulți mici întreprinzători care oferă servicii de tot felul și folosesc mașina proprie inclusiv să-și care unelte, materiale de construcții etc. În EU, predomină angajații și noi avem astfel mașină separată la serviciu față de cea proprie.

  4. E așa ușor să ne jucăm cu niște sume… Aduceti-mi voi un Spring cu 6500€ și eu vă dau 9000€, banii jos.
    În rest e economie de piață: este cerere mare prețurile cresc, nu este, scad!

    • Atât costa în China, nu vorbește din burta omul. Îți poți comanda singur una din China, ca trebui sa plătești în plus transport și taxe vamale

  5. Argumentul leftistilor progresiști.
    Dacă nu e că mine ești prost.
    Sau evident…mama ta e femeie de moravuri usoare

  6. Bai sfertodoctule, de la 6500 de euro pretul de productie, costul de livrare cu vaporu, nu ii mareste pretul de 4 ori! Mergeti in plm cu basinile voastre electrice! Astia va ,,recomanda” sa faceti economie la electricitate ca de cand e razboi in ucraina nu ne mai ajunge curentu la europeni, si voi va luati extra consumatori pe curent! Inghititi ca pelicanii tot ce va baga U.E pe gat!

  7. Asta cu 10000 mai ieftin se intampla pentru ca nu sunt fabricate în România pentru ca asa a decis renault . Daca noi am fi lăsați sa producem și baterii masina asta ar costa 5000 de euro dar aici e o întreaga mafie și trebuie sa ceri voie de la cei ce nu produc nimic pentru a produce ceva

    • Nu suntem lăsați?! :)))) Bună asta.

      Acum 2 ani erau în pregătire, în Europa, peste 23 fabrici de producție baterii. 2-3 s-au și construit între timp, dar de capacitate relativ mică. Doar că în timp ce lucrau la planuri a apărut tehnologia LFP (mult, mult, mult mai sigură decât LiIon / LiPolimer) și au rămas cu proiectele în aer. Anul ăsta se lansează primele fabrici (nu la noi, în China) cu baterii pe „sare” (Na în loca de Litiu). Siguranța e super, dar de data aceasta scade și prețul față de LFP. Așa că europenii importă baterii din China până se stabilizează tehnologia sau crește cererea încât să renteze investiția.

  8. De mult trebuia sa inceapa nebunia electrica, totul sa fie numai electric, la cum arata situatia suntem chiar intarziati. Cei care vreti motoare pe combustie interna nu aveti decat sa sa va luati partaitoarele si sa va inchideti in garaje etanse sa vedeti cat va tineti respiratia….

  9. Exact,ce le mai place sa se dea mari în mașini foarte scumpe care consumă și poluează și ocupă spațiu din ce in ce mai limitat în marile orașe fiind cît niște autobuze!

    • Bai geniule, ai idee ce poluare generează fabricarea unei baterii electrice? Ai idee cum afectează pământul și natura extracția din sol a milioane de tone de metale rare ce trebuie folosite în aceste baterii? Mai citiți ma nene și voi ceva, mai documentați-vă și apoi vorbiți

  10. Minciuni, nu are nicaieri pretul ala. Masina nu a fost lansata nicaieri, ati publicat o tampenie si nici nu aveti bunul simt sa recunoasteti…

    • Esti bine? Intrbam pentru restul de cititori care stiu sa caute pe internet!

      Sursa Srellantis: VALUE FOR MONEY: 320km range ë-C3 to be offered at net price starting at 23,300 Euros as Citroën aggressively ramps up its mission to make all-electric mobility accessible to all. Citroën promises even more affordable 200 km range ë-C3 to come by 2025, starting at 19,990 Euros.

  11. Ce treaba are pretu din india cu pretu d-aici. Care o sa fie peste 20000 euroi ca popa. Ptr ca UE si norme.
    Asa si spring gasesti la 6000 in china, da’ ce folos ca nu-l poti conduce aici. Scrieti si voi asa ca sa va aflati in treaba. Dati ba nene pretu care o sa fie in romania. Nu pretu din țugustan, a doua pa stanga.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente