Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

De ce masinile Dacia nu sunt sigure? Vezi din ce tabla sunt fabricate, si cat cantareste o portiera

Video-ul atasat arata in cateva secvente procesul de fabricatie al modelului Dacia Duster in uzina de la Pitesti, proces care ne arata in premiera cateva elemente greu de anticipat.

structura rezistenta dacia, tabla foaie de ceapa dacia, siguranta dacia, crash test dacia, uzian mioveni dacia, tabla subtire dacia, rugina, autolatest

In primul rand vedem ca intreg panoul lateral care face parte din structura de rezistenta al masinii este destul de usor, pentru ca este ridicat fara probleme de doi oameni fara nici un ajutor mecanizat.

structura rezistenta dacia, tabla foaie de ceapa dacia, siguranta dacia, crash test dacia, uzian mioveni dacia, tabla subtire dacia, rugina, autolatest

O alta situatie vizibila in video este ridicarea unei portiere de catre o doamna angajat Dacia, persoana care ridica portiera precum o un fulg.

structura rezistenta dacia, tabla foaie de ceapa dacia, siguranta dacia, crash test dacia, uzian mioveni dacia, tabla subtire dacia, rugina, autolatest

Nu contestam dexteritatea muncitorilor Dacia, insa o portiera de Dacia 1310 avea cu siguranta o greutate mult mai mare decat ceea ce vedem la un Duster.

structura rezistenta dacia, tabla foaie de ceapa dacia, siguranta dacia, crash test dacia, uzian mioveni dacia, tabla subtire dacia, rugina, autolatest

structura rezistenta dacia, tabla foaie de ceapa dacia, siguranta dacia, crash test dacia, uzian mioveni dacia, tabla subtire dacia, rugina, autolatest

s

Articole Interesante

Alte Stiri

38 COMMENTS

  1. Nimeni nu observa in al doilea filmulet cu Dusterul rosu ca s-a rasturnat complet la crash test-ul lateral? N-au reusit sa taie totul la montaj! In fine,si Golf-ul 8 a luat 5 stele la euronCap cu toate ca i s-a deschis usa din spate,chestie puternic penalizata pana la Vw!

    • E Renault Duster, care se vinde în America de Sud, fără niciun sistem de siguranță dintre cele care sunt pe modelele Dacia Duster din Europa. La noi, impune Uniunea Europeană airbag-urile și toate sistemele de siguranță obligatorii, pe care le pune, de acolo și diferența de preț de 3-5000 de euro, în timp ce pe alte continente nu există nicio restricție în acest sens. Totuși, modelele Dacia din Europa sunt mult mai sigure decât ce vedeți voi testat prin America de Sud, Asia, Africa, etc. Să nu dezinformăm, totuși! :p

    • Așa fac ,cu dezinformarea,inclusiv pe plan politic! Ne trezim cu un partid nou naționalist chipurile patriotic dar care își urmărește doar interesele meschine!

  2. Ar trebui să se folosească tablă de oțel 0,8 MM nu 0,4/0,5 MM și motoare serioase de 1,8/2,0 l benzină/ diesel astfel vor avea prenotări pe câteva luni de coada,ce fac franțuzi acum este doar profit pe numele Dacia și made in România , lucruri serioase nu vrea nimeni sa facă în România,ne i-au de proști și incompetenți asta-i mult trimbitatul Occident €€€€€$$$$$£££££?????

    • Nu e vorba de grosimea tablei, poate fi tabla groasă de 2 cm, că tot se deformează. Important e ca montanții A, B și C (cei dintre parbriz și geamurile laterale) să fie groși, din aluminiu sau aliaj ușor, care să nu se deformeze. Aceia te țin în viață în caz de un impact lateral cu un stâlp sau alt obiect contondent, pe tine și cei din mașină. Tabla la toate mașinile se deformează, tocmai pentru a prelua energia impactului și a nu o duce către șofer și pasageri, unde impactul ar fi devastator, ați muri sau ați fi răniți gravi. Dar voi, cocalarii, nu vreți să înțelegeți nimic din știință, doar etichetați după cum vă duce capul. :p

    • Au apărut și mincinoșii de la Dacia. 🙂
      Protecția adult la panaramele astea ajunge pe la 70%. Procentele lipsă vin de la trunchi strivit. Cu o coastă în plămâni, în maxim 2 minute zbori pe un nor călător. De ce să bage Renault 200 euro în structură, dacă se bazează pe clienți proști.
      Și rapănele astea demarează că bunica, te duc până în fața celui căruia ar fi trebuit să-i acorzi prioritate, dar e OK, la impact lateral nu trebuie să mai aștepți 2 minute, ești deja dincolo de nori.

  3. @Leo. Ce zici tu acolo ? 2 litri benzina si diesel ? De ce ? Ca sa mergi tot cu 100 pe E si 130 pe putinele A ? Nu-ti trebuie.
    Plus ca exista norme de poluare care trebuie respectate.
    Iar cele 3 stele, vin din faptul ca euroNcap dă 5 daca ai sisteme de siguranță pasiva, adica senzori si camere.
    In Dacii se pun exact cat ai nevoie.
    La siguranța pasiva sunt oke, d-aia iau 3 stele.
    Mai explica-ne odata, ce e lucru serios in Ro ? La ce te referi ?

  4. Pt. creșterea siguranței, caroseria Dacia ar trebui făcută din folie de aluminiu. Nu ruginește și izolează termic. Când ajungi acasă, cu bordul plin de erori de la fiabilitate, poți să ambalezi și prăjituri.

    • Bă băiatule, te trezisi cu față la cearceaf ?
      Dk nu te pricepi stai cuminte-n banca ta..Al este fff bun conducător de electricitate și CALDURĂ , deci nu are cum sa IZOLEZE !!!
      Plus ca e ff scump…ce Dacia este avion !!
      Maaare e gradina ta Doamne….dar trebuie sa-si dea cu părerea fiecare !!!

    • Dacofilule, dar ce tehnic ești, cum ai identificat tu imediat dezavantajele. :)) Asta nu te-a oprit să-ți iei mașină scumpă, conservă de săraci.

  5. Vezi ca aia ce vezi în film este doar panoul de ușă, pe care mai vin montate mult mai multe elemente gen cheson de ușa, întărituri de uși plus multe alte elemente dar de nu ai de unde sa știi ca nu lucrezi acolo și tot ce se face în filmuleț sunt doar panouri restul se asamblează în caroserie toate întărituri și elementele de structură numai vb în neștiință de cauza asa sunt toate fabricile de mașini

    • Dacă te-ai uitat pe cifre și chiar știi să citești, nu există Dacia și Renault. 🙂 Creșterile Dacia sunt dublate în scăderi de Renault. Clienții sunt rupți în cur și merg pe încredere, cumpără gunoaie Dacia.

  6. Vorbiti de siguranta intr o tara in care centura de siguranta se poarta de frica politiei ca da amenda,nu pt siguranta in caz de accident.

  7. Vorbiți aiurea.. blindaj de 20 cm grosime plus un motor de tanc de 18.000 cm³ și stâlpi A B C sa fie turnați,cu grosimea de minim 50 cm ca sa reziste la bmw-ul periculos…. si motorul ala de 900cm³ sa îl folosească sa pornească motorul mare. Plus un sistem de navigație interplanetar,asta in cazul in care se distruge pământul,ca sa poți cauta alta planeta. Romanul trebuie sa scape

  8. Fără nici o supărare, aveți o problemă cu marca DACIA,de o tot denigrați? Știți ce e cererea și oferta? Știți că e pe locul 3 la Nr auto vândute in Europa pe acest început de an? Știți că în top mașini fiabile care sa ducă 500000km , făcut prin Statele Unite,nu e Dacia, dar nu este nici o marcă nemțească?
    Așa că vă rog frumos dacă tot știm să scriem,dar nu știm procesul de fabricație al unui autovehicul,sa nu jignim posesorii de dacie,că oricum la ce infrastructura aveam in aceasta minunată țară,au făcut o alegere bună.
    In rest drumuri bune!

    • Ce deștepți sunt amatorii de dacii, dau pe dinafară de inteligență.!?! Numai pe viețile lor nu dau 1000 de euro în plus. Probabil cred în RCA. 🙂

  9. Daca nu va place Dacia, în speță Renault, aveți la dispoziție cazane BMW,de 10-12 ani. Piata este liberă, de ce va plângeți?

  10. Eu am Logan Prestige Facelift. Tabla într-adevăr este foarte subțire. Eu le-am ranforsat dacă pot spune așa ( este un material, un fel de smoală cu aluminiu care se lipește pe ușa pe interior). Plastic de slabă calitate zgomotos , dar am izolat tot, astfel încât sa nu se mai audă mai nimic. Nu-mi place sa fie zgomote de greier în mașină. În rest este confortabilă, nu-ți rupe spatele. Modele “românești” s-au vândut cel mai bine din toate modele Renault, în concluzie cei de la Renault fac ceva bun. Motorul de 90 HP. nu-i problemă, duce mașina fără mari probleme. Același motor se regăsește și la cea mai celebra marca germana, pe un anumit model.

  11. Și încă ceva, ușile nu cine știe ce ranforsare. Bucata de tabla exterioara(subțire rău – la o lovitura cât de mica se îndoaie), o bucata de material de intarire de 10 cm lățime și vreo 40 cm și 50 mm grosime pus pe la jumătate și barele de la ușă. Doar atât. În comparație cu ușa de la un VW Polo (2006), este la 40% din greutate și ranforsare. Oricum, cam tot ce s-a construit în ultimii 10 ani, la extrem de multe modele, tabla este extrem de subțire. Ford 2018, tabla subțire (ușa este grea, într-adevăr, dar..) Spuneți ca nu contează tabla, ci ranforsarea. Contează ca și tabla sa fie cât de cât groasă.

  12. Apreciez ce faci aici domnule editor, dar cred ca nu ai circulat vreodată cu o Dacia 1310. Alea aveau cea mai subțire tabla posibila, lateralele se umpleau de valuri pe tabla fără sa le atingi. Când deschideai ușa unei asemenea mașini, aveai impresia ca ușile sunt făcute din carton, erau incredibil de ușoare. Duster ul, Loganul și ce Dacii noi mai sunt, sunt la ani lumina în fata Daciei 1310, alea erau cosciuge pe roti. Și o zic foarte obiectiv.

  13. Ăștia de la Autolatest…cine dreaq va plătește bă sa denigrați ceva făcut în Ro ???
    Pai dk Dusterul e la 20-22k de ce trebuie sa- L compari tu BMW de 60-80k ???

  14. Pe mine ma agasează Rromanii verzi care ne văd “fruntea” in toate cele, dar parca și mai rău cei care ne văd invers, “coada”! Nu sunt posesor de Dacia, dar nu e un produs rău, e ceea ce trebuie pentru mulți dintre cumpărători. Și da, Dacia nu are 5 stele pt. acele elemente de siguranța pasiva care sunt bine venite daca le ai, dar nu esențiale pentru funcția automobilului de a te duce de la A la B in siguranța. E adevărat ca pierde din competivitate datorită scumpirii materialelor și componentelor, care adauga la preț aceeași suma ca și la modelele mai scumpe și strica raportul între prețuri. Daca înainte era sa zicem cu 20% mai ieftină decât modelul X echivalent, daca adaugi 1000-1500 la prețul fiecăruia diferența se micșorează la 15% si devine mai tentant pentru unii din potențialii cumpărători sa aleaga X.

  15. Cine a scris articolul ori vrea sa demigreze marca ori nu este informat cum trebuie, panoul acela lateral nu face parte din suprastructura mașinii, este un element menit sa se deformeze ușor la un eventual accident sa preia din energia socul ca răuvoitorii ăștia care sunt ocupanți ai mașinii să scape din accident doar cu sperietura care ii va împinge în păcatul sa scrie articole care nu au la baza nici o informare corectă.

  16. Situatia ar fi pret relativ corect pentru ce ofera DACIA DUSTER, dezavantajul este ca nu- poti opta pt aceste dotarii.
    LIPSA
    Capota activa
    Suport de bandă
    AEB Inter-Urban/PIETONI/BICICLISTI
    Dacia Duster – 3 stele – Pret plecare baza 17.750 EUR
    Kia Stonic – 3 stele – Pret plecare baza 16.830 €
    LIPSA
    Capota activa
    AEB PIETONI/BICICLISTI
    Fiat 500X – 4 stele – Pret plecare baza 18.830 €
    Mazda CX-3 – 4 stele – Pret plecare baza 24.790 EUR
    Lipsa
    Capota activa
    Suzuki Vitara – 5 stele – Pret plecare baza 18800€
    Renault Captur – 5 stele Pret plecare baza 19.200 EUR
    Škoda Kamiq – 5 stele Pret plecare baza 19.500 EUR

  17. Nu știu cine și de ce a făcut asemenea mizerie de reportaj, însă realizatorul nu are nici cel mai elementar bun simț, acela de a se informa cu privire la ce urmează să scrie. Clar ,privitor la rezistență, suduri, materiale, nu are cea mai vagă idee. Nu are sens să mai comentez despre subiect. Probabil, cei interesați în mod real de achiziția unui automobil, nu urmăresc astfel de mizerii. În rest…. Siguranța activă și pasivă a unui automobil, este bună, dar prevenția și cel mai important factor de risc, este reprezentat de cel de la volan. Acolo trebuie pus accentul; în rest…. Eu pot spune că am condus cam toată gamma Duster, am fost foarte mulțumit, este loc de ceva mai mult confort, privitor la siguranță, nu pot spune că aș fi simțit vreo stânjenire. E drept, nu se poate pune semnul= între Duster și Volvo, dar… Și prețul grăiește. Se pot face comparații, dar doar pe segment. Pot spune că din toate punctele de vedere, Dusterul rivalizează ușor cu modelul kuga, sau Vitara, eu preferând Dusterul

  18. Renault Dacia este singura firma din Europa ce vinde masini cu caroseria garantie 6 ani la coroziune. Cotet de tabla neagra vopsita. Caroseria este piesa cea mai importanta la o masina.Motorul si cutia sunt piese de schimb. Niste panarame pe pret mare. Mai ales ultimele cu motor de drujba de dupa 2020. Cu exceptia 0.9tce care este ff reusit motorul. 300000km fara greseala.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente