Cifrele noilor motorizari ale celor de la Dacia sunt incredibile atunci cand sunt comparate cu cele ale masinilor Dacia de acum 15 ani.
Astfel, “vedeta” de la Mioveni este noul Duster 3 2024 care in versiunea 1.0 TCe ofera o repriza de la 0-100 de km/h in doar 13.2 secunde, iar o veche Dacia Duster 1.6 16V 105 4×2 din 2010 ajungea la aceeasi viteza in doar 11.2 secunde.

“De vina” pentru aceasta scadere a preformantelor noii Dacia este motorul cu 3 pistoane de 999 cmc care nu poate concura cu un vechi L4 1.6 16V de origine Renault care avea 105 CP la 5.750 rpm.
Pe sosea orice Duster de acum 15 ani devine realmente o masina sport fata de noul Duster 2024 care este submotorizat mai ales ca masina noua este mult mai garea si aerodinamica nu ajuta cu nimic pentru ca vorbim de un SUV mult mai masiv.

Aceeasi situatie se regaseste si la gama Dacia Logan 3 care nu avea cum sa concureze cu un banal Logan I cu motorul 1.6 MPI de 105 CP, motor de origine Renault nu Dacia cum este acest 1.0 TCe cu doar 3 cilindri.

VEZI CE ZICE PRESA DESPRE CONSUMUL NOULUI DUSTER?

La benzină, acest trei cilindri dezvoltă 90 CP, dar când treci pe GPL (prin intermediul unui buton) câștigi 10 CP. Pe drum, consumul nostru de GPL a fost de 8,5 l/100 km și de 10,5 l pe autostradă, într-un ritm bun și într-o regiune cu topografie accidentată.
Pe benzină e ușor să cobori sub 7l/100 km, în timp ce consumul pe autostrada depășește ușor 8 l.

Insa, daca masina este incarcata consumul poate creste cu pana la 2 litri in plus atat in oras cat si pe autostrada.
















