In urma cu cateva ore fabrica Nissan din Spania a produs pentru ultima data o masina in Uniunea Europeana.
Este vorba de modelul Nissan Navara care nu se mai produce in uzina Nissan de la Barcelona pentru ca Nissan se retrage din Europa scotand la vanzarea uzina.

In aceeasi uzina au mai fost produse si modelele comerciale NV200 care in variantele electrice au inceput sa fie importate SH si pe piata auto din Romania.
Navara a fost un pick-up de succes in Romania, insa politica slaba de preturi a celor de la Nissan Romania a dus la anihilarea marcii pe aceasta piata.

Acum singurele doua variante de modele pick-up care se mai vand in Romania sunt Ford Ranger si Isuzu D-Max, ambele produse in uzinele din Tailanda.
Toyota Hilux este un esec comercial pentru ca se vinde cu aproape 50.000 euro si nu are o motorizarea diesel rafinata.

Test Drive cu cel mai puternic model Nissan Navara NP300 2017! 2.3 dCI TwinTurbo de 190 CP
Nissan se intoarce anul acesta cu o noua generatie de modele pick-up full size. Este vorba evident de noua generatie de modele NP300 sau Navara.
De fapt si vechea generatie se numea NP300 ( vezi testul Whatruck AICI), insa pentru a diferentia versiunea de baza de cea de top japonezii au ales a vinde masina in Romania doar sub brandul Navara.
Acum in 2016 noua generatie de modele utilitare se numeste si NP300 si Navara, lucru care pe piata din Romania nu conteaza pentru ca aici masina va avea numele de Navara.
CAROSERIE
Noua generatie de masini a celor de la Nissan se doreste sa fie un salt imens in comparatie cu precedentul model vandut si in SUA sub numele de Frontier, masina care a fost un real succes pentru japonezi pe toate pietele.
Acum noul Navara 2016 reprezinta un salt tehnologic pentru Nissan pentru ca noua generatie este o masina care are o caroserie care se departeaza destul de mult de latura utilitara a segmentului si se indreapta serios spre un segment de pick-up lifestyle.

Adica noua masina este oferita si celor care vor ceva mai mult decat un X-Trail, o masina mai mare decat un SUV insa si cu pretentii off road.
La interior totul este nou, respectiv masina are o platforma noua care permite masinii sa ofere o latime interioara mult mai mare decat in trecut.
Noua plansa de bord este acum in mare parte indentica ca design cu cea a lui X-Trail, lucru total opus fata de precedentul model care avea un interior mult mai simplist.