Presa auto din Germania a testat cea mai noua masina pe hidrogen din Europa, noul BMW iX5 Hydrogen 2024 si au descoperit ca aceasta este de fapt extrem de costisitoarea in utilizarea de zi cu zi.
De fapt, platesti 100.000 euro pentru un BMW iX5 Hydrogen care pentru a parcurge 179 de km trebuie sa fie alimentat cu hidrigen lichid in valoare de 50 euro sau 250 lei.
Un BMW X5 diesel poate parcurge cu 250 de lei cel putin 500 de km, iar o masina pe GPL poate merge chiar si 800 de km cu aceeasi suma.
In ciuda unei promovari exagerate in presa europena, masina pe hidrogen ramane o utopie pentru ca in Germania exista doar 90 de statii H2 care se inchid pe captete din lipsa de clienti.
Un litru de hidrigen te costa acum 15.25 euro/kg, respectiv 100 de km urmand sa te coste real la pompa (daca o gasesti undeva?!?) doar 137 de lei, respectiv 600 de km urmand sa te coste suma de 826 lei.
O alta problema despre care fanii H2 nu vorbesc sunt buteliile de hidrogen care lucreaza la o presiune de 700 bar, adica chiar este un real pericol de explozie daca ne uitam la CNG care cauzeaza morti anual si presiunea sa este doar de 250 bar.
Si in final, trebuie spus ca prin electroliza hidrogenul este tansformat in energe electrica, adica masina ruleaza de fapt tot ca un 100% EV, moment in care recomandam una electrica care se poate alimenta la orice sursa de curent.
Masina pe hidrogen are costuri de consum real de 2 ori mai mari decat cel al unui model diesel
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI