Astfel, daca platesti 60.000 euro pentru o masina electrica noua trebuie sa te astepti ca peste trei ani sau mai putin de 60.000 de km sa primesti pentru ea doar 30.000 euro.
Si asta in situatia in care o mai poti vinde pentru ca pe piata reala a masinilor SH modelele electrice se vand foarte greu pentru ca nici un sofer nu vrea sa-si asume inlocuirea bateriei care poate avea si un cost de 20.000 euro.
Un studiu GANVAM-DAT arata ca masinile electrice pierd 53 % din valoarea initiala in trei ani de utilizare, si asta fara sa mai punem in calcul faptul ca ratele asigurarii de tipul Casco sunt duble pentru o electrica fata de o masina cu motor termic cu aceeasi valoare catalog.
Aceelasi studiu arata ca deprecierea unei masini pe benzina in trei ani este de 29%, insa aceasta se stabilizeaza la maxim 50% in urmatorii 6 ani din momentul achizitie, in timp ce deprecierea unei masini electrice este de 70% in 6 ani pentru ca aceasta nu mai are garantie pentru acumulator.
Astfel, putem vedea pe sosea o masina diesel produsa in 2014 cu 300.000 km la bord care se vinde SH cu un pret de 40% din valoarea initiala, in timp ce masinile electrice din 2014 nici macar nu mai exista la vanzare in Europa, acestea fiind in general casate pentru ca soferii nu si-au permis reparatia lor in caz de accident sau pentru ca aveau nevoie de un acumulator nou.
Si ca sa intelegi mai bine situatia trebuie doar sa te uiti la preturile SH ale masinilor electrice din 2014 precum: 1 Tesla Model S. … 2 BMW i3. … 3 Audi A3 Sportback e-tron. … 4 Volkswagen e-Up! … 5 Porsche Panamera S E-Hybrid. … 6 Renault Zoe. … 7 Volkswagen E-Golf. … 8 Nissan Leaf.
Care sunt principalele probleme ale masinii electrice pe piata din Romania in 2023?
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI