Asa cum spuneam si in trecut, Romania nu poate trece in masa la masina electrica pentru ca este o tara saraca, insa si pentru ca Romania are cea mai proasta infrastructura rutiera din intreaga Uniune.
Si daca nu avem autostrazi, ce sa mai vorbim de statii multimodale pentru incarcare masinilor electrice cu puteri maxime individuale de 250 kw la pompa!.
Specialistii spun ca masina electrica infrunta urmatoarele probleme pe o piata precum cea din Romania:
- Tranziția la vehiculele electrice (EV) se confruntă cu provocări care nu sunt evidente imediat pentru clientul final.
- Adoptarea EV-urilor este în creștere, dar reprezintă încă o mică fracțiune din piață reala inca dominata de masini diesel si hybrid.
- Costurile mai mici de întreținere și de exploatare îi atrag pe șoferi către EV-uri, în ciuda preocupărilor legate de valoarea de revânzare extrem de mica dupa ce bateria iese din garantie.
- Obiceiurile de încărcare se schimbă greu, dar lipsa infrastructurii și metodele necunoscute ridică mari probleme, mai ales cand vrei sa iesi in afara oraselor.
- Eficiența vehiculelor electrice scade pe autostrăzi din cauza rezistenței aerodinamice, si Romania inca nu are statii de incarcare pe autostrazile cele mai circulate.
- Vehiculele electrice grele pot solicita structurile de parcare și pot ridica probleme de combatere a incendiilor, ISU fiind complet depasit de aceasta situatie.
- Incertitudinea în ceea ce privește valoarea și starea vehiculelor electrice mai vechi cu baterii îmbătrânite reprezinta de fapt decizia romanilor de a nu cumpara in acest moment o asemenea masina.
CARE SUNT PRINCIPALELE PROBLEME ALE MASINII ELECTRICE?
-Degradarea bateriei in timp si costul sau real de inlocuire.
-Autonomia reala a masinii scazute in conditii de iarna.
-Probleme electrice.
-Pericol de incendiu daca nu conduci o masina EV cu baterie LFP.
-Preturi mari pentru reparatie in caz de accident ( polita CASCO cu un cost exagerat!).
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI