Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Marea problema a masinii electrice! Traseu Alexandria-Constanta si retur cu 5 ore pierdute

Nu de putine ori ne-am confruntat cu mari critici aduce planului editorial care “critica” masinile electrice, insa se pare ca aceste critici sunt nefondate in realitate.

Si nu o spunem noi, ci chiar un sofer de Hyundai Kona EV cu baterie mare de 64 kwh care a plecat de la Alexandria pana la Constanta si retur, si a pierdut in statiile de alimentare 5 ore fata de cele 10 minute cu masina cu motor termic.

test consum hyundai kona ev, baterie kona ev, timp pierdut statie alimentare ev, problema masina electrica, autolatest

Povestea lui Costinel Stroe incepe cu o zi inainte cand statia de alimentare nu a permis timp de 2 ore alimentarea masinii. Cele doua ore nu se vor recupera niciodata evident!

A urmat pornirea la drum cand masina a avut opriri in statiile de incarcare de la Lehliu si Agigea. La intoarcere masina a avut aceelasi numar de opriri, iar proprietarul spune ca timpul piedut total la incarcare masinii a fost de 5 ore.

Pe aceelasi traseu aceelasi sofer cu masina termica a avut un timp de 8 ore, insa cu masina electrica timpul real a fost de 13 ore. Acesta spune ca in reteaua Penny nu a platit nici un leu, lucru inca incredibil pe piata de masini electrice din Europa.

test consum hyundai kona ev, baterie kona ev, timp pierdut statie alimentare ev, problema masina electrica, autolatest

In curand aceste statii de alimentare GRATIS vor disparea cum vedem in Europa de Vest, adica la un consum mediu de 23 kwh cu un pret de 2.5 lei kwh la statia de incarcare costurile reale urmeaza sa fie 400 lei.

In aceelasi timp pentru o Dacia Logan 1.5 dCi cu SUPRAPLIN de 60 litri, o alimentare de costa tot 400 de lei insa mergi fara probleme chiar si in regim de autostrada peste 1.000 de km.

test consum hyundai kona ev, baterie kona ev, timp pierdut statie alimentare ev, problema masina electrica, autolatest

Gratuitatea incarcarii masinii electrice este momentan singurul convenient pentru a detine un asemenea autombil in orasele mici, pentru ca in Bucuresti celebrele statii GRATUITE sunt de fapt tot timpul ocupate de masini de Uber sau Bolt!

Si fanii masinilor EV nu trebuie sa uite ca vorbim de Kona EV cu bateria mare de 64 kwh care are o autonomie reala mult peste VW eUp, Zoe, e208, eGolf, Spring, e2008, eCorsa etc! Noi am mers in Bucuresti cu fratiorul Kia eNiro chiar 420 de km!

KIA eNiro 150 kW Future 2021, test drive, drive test, pret romania KIA eNiro 150 kW Future 2021, autolatest KIA eNiro 150 kW Future 2021, 0-100, consum mediu kwh, acumulator KIA eNiro 150 kW Future 2021, review romania KIA eNiro 150 kW Future 2021

Citeste intreaga poveste a calatoriei cu Kona EV 2022 pe Facebook AICI!

test consum hyundai kona ev, baterie kona ev, timp pierdut statie alimentare ev, problema masina electrica, autolatest

Foto preluate Facebook Costinel Stroe

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

27 COMMENTS

    • Merita in Romania doar daca merge 350 km real life, tu stai la casa sa o incarci noaptea si pe casa mai sunt si panouri fotovoltaice pentru a reduce din factura la ENEL! Daca locuiesti la bloc, sau faci zilnic drumuri in afara orasului atunci o masina clasica este singura solutie!

    • Știți cum sunteți voi?
      Ca ăia care țipau acum 15 ani că un Nokia e mult peste smartphone, pentru că te ține bateria o săptămână față de doar o zi….
      Mașina electrică NU este pentru drumuri lungi decât dacă nu te grăbești.
      Dacă te grăbești, iei trenul, folosești mașina nevestei cu motor clasic, găsești altă soluție.
      Voi țipați că nu gândește altul pentru voi.
      Momentan mașina ev este excepțională dacă o folosești preponderent în oraș și obligatoriu stai la casă, ca să o poți încărca.
      Ev sunt la început, cum și mașinile clasice au avut nevoie de zeci de ani pentru a ajunge la consum mic, poluare mai mică etc…
      Cât consuma o mașină în anii 50 și cât consumă acum…
      Tehnologia e la început, sunt convins că în 10-20 ani se vor inventa motoare mai puternice, înmagazinare mai bună a energiei electrice, etc etc
      Totul e să fii deschis la nou, nu să gândești retrograd…

    • Mihaiule vezi ca masinile electrice nu sunt la inceput. Acestea exista de peste 100 de ani… in 100 de ani tot nu s-a rezolvat problema autonomiei si nici timpii de incarcare. De ce ai da 40 000 de euro pentru o masina elecrica doar sa o freci in oras? Isi face la fel de bine treaba una termica la sfert de pret.

    • Da , mai bine să gândesc retrograd decât să circul cu o mașină care are baterii de laptop sau telefon.
      Ghici ce ? Când mașină electrică va avea autonomie de 2000 km reali vara la 40 grade și tu ai AC-ul pornit și vei vedea stații de încărcare din 100 in 100 de km atunci voi cumpăra și eu una. Până atunci , Gpl-ul va rupe .

    • Scuze , dar tehnologia e din anii 40 doar puțin îmbunătățită. Din cauza consumului au scos și atunci mașinile de pe piata. Mai bine nu o sa fie, ci din ce in ce mai rău, când o să fie cerere mare de curent electric sa vezi atunci preturi….

  1. Buna ziua,
    Cu tot respectul, sa cumperi masina cu propulsie 100% electrica doar pentru a merge gratuit este o mare prostie. Aceste exemple extreme fac necinste celor care reusesc sa parcurca zilnic sute de kilometrii. Stim ca masina electrica nu este pentru oricine. Este pentru cei care doresc sa faca parte dintr-o comunitate. Este pentru cei care dorinta de a avea acces la informatie si tehnologie, nu este o corvoada. Eu am fost cu p masina, tehnic identica pana in Antalia. Nu a fost un drum, sa il faca o persoana nesabuita sau total nepregatita. A fost o provocare. Aveam masina doar de 2 luni. A fost o experienta placuta.

  2. Nu, categoric 100% electrica nu este o soluție de înlocuire a termicei. Degeaba halea castane recent un mare analist care spunea că pila de combustie pe Hidrogen a pierdut “fereastra”, pentru că eu vad pila de combustie pe Hidrogen că fiind soluția corectă la înlocuirea mașinilor cu motoare termice. Hai sa stăm strâmb și să judecăm drept. La pila de combustie ai toate avantajele electricei, dar fără dezavantajul autonomiei reduse și a timpilor de încărcare enormi. In ce privește infrastructura, orice benzinărie vinde GPL, poate foarte bine sa vândă și Hidrogen. De asemenea, hidrogenul poate fi produs exclusiv în perioada de consum energetic minim, adică atunci când posezi energie electrică în rețea pe care oricum nu o poți stoca. Mai poți obține hidrogen 100% verde în stații care folosesc 100% energie solară sau eoliană. Totul e sa vrei. Recent, un experiment realizat in Franța cu o mașină de serie pe pila de combustie a parcurs peste 1000 km cu 5 kg de Hidrogen. Deci…

  3. Bineinteles ca merita.Problema cu asteptatul pe la statiile de incarcare se rezolva cu aplicatiile de plug share unde vezi cine incarca si cat ai de asteptat.Te pui pe aplicatie in asteptare di ajungi cand termina cel din fata ta.Nu te duci ca mogli si stai pe acolo si injuri.O incarcare la Kona de la 20 la 80 % dureaza 40 de minute.bei o cafea si e gata.Constanta Brasov si retur bagat 80 % Lehliu si retur oprit Bucuresti mancat pranz incarcat 40 min .Si da ,trebuie sa stai la casa si da e bine sa ai panouri si da e altceva .

  4. De la Alexandria la Constanta sunt 318 km, merge lejer cu o singura incarcare partial si inapoi. Cu incarcare la o statie rapida de cca 40 minute putea face drumul linistit.

    • bati campii. habar nu ai de ce vorbesti, doar daca esti mosochist retardat si esti dispus sa mergi 90 km pe autostrada. la 140 iti garantez ca nu faci autostrada bucuresti constanta

  5. Electrica presupune o planificare in plus .. depinde totul de sofer.
    Suntem multi soferi de electrice, cu peste 50.000 km pe an ..
    Cele 5 ore la incarcat din super exagerate .. la un drum de 700 km .. in special cu Kona de 64. Am făcut drumuri de 400 km iarna, cu toata familia și căldura pornita și nu a fost nevoie să incarc.

  6. buna ziua, detin un volvo v60 motor diesel de 2.4 si plugin hybrid cea mai buna alegere sa nu platesti impozit, reviziile sunt usor de suportat, consum de 8% in trafic si 6-7 extern, daca se doreste poate functiona exceptional pe pilot automat la 90 km/h cu doar 3.7-4 consum in exterior nu credeam ca o sa imi placa volvo dar am gasit in ea confort, spatiu, putere cand ai nevoie ar fi multe de zis, si aparent la modelul meu deprecierea este foarte mica, in incheiere FOSSIL POWER STILL OWNS THE MARKET, ev can shove the plugs up their butt

  7. Gândiți-vă că nu mai sunt stații de încărcare gratuite. La prețul energiei electrice, cu timpul de încărcare aferent se mai merită?? Cinstit eu cred că NU. Mai puneți în calcul că se supra încarca rețeaua electrică și rezultă întreruperi la toți consumatorii (pe zone bineînțeles). Această electrificare în domeniul auto nu a fost pregătită de industria auto care doar profită de val și modă (moft). Primul pas ar fi modernizarea rețelei electrice, cresterea capacității de transport energie, cresterea puterii generate din surse verzi, de preferință dar asta costă și durează. Mai realist ar părea un mix de electricitate și hidrogen.

  8. Eu ma întreb cum 23 KW ori 2.5 ron per KW fac 400 ron. Cred ca nu mai știu sa calculez. Chiar și înmulțit cu încă 3, sa ajungi la capacitatea maxima de 64 KW, dau doar 165 ron…

    • Este vorba de acumulatorul de 64 kwh a masinii! Adica, cu un consum de 23 kwh poti parcurge doar 300 km, iar 64 de kwh te costa 160 lei! Daca punem inca 64 de kwh ajungem la un total de 320 lei, insa aici vorbim de 600 km si masina a parcurs 700 de km! Adica un total de aproximativ 400 de lei pentru cei 700 de km!

  9. Cine se gandeste sa cumpere o masina electrica trebuie sa tina cont de limitarile de autonomie pe care nivelul tehnologic actual le impune, dar si la faptul ca, odata ce aceste limitari vor fi depasite, se va ajunge la adoptia lor in masa, si atunci se vor intampla cateva lucruri: subventiile pentru achizitia lor vor fi inlocuite de taxe, gratuitatea la incarcare va disparea, inlocuita de preturi din ce in ce mai mari, cauzate de cererea tot mai mare, dar si de nevoia inlocuirii si suplimentarii infrastructurii de transport al energiei electrice, iar momentele cand aceasta infrastructura cedeaza vor fi tot mai dese. In acest moment, o solutie mixta, cu o masina electrica pentru oras si una termica pentru deplasari mai lungi, are cel mai mult sens, sau un plug-in hybrid, daca nu exista spatiu sau buget decat pentru una.

  10. Salutare tuturor . Subiect foarte bun .
    Nu va faceți griji nici în afara țării nu mai este gratuita încărcarea mașinii … In Danemarca de exemplu .. îți cumperi mașina și îți faci abonament lunar care îți rezervă nu știu ce preț oriunde ai incarca chear și la priza trifazata de acasă și abonamentul este undeva la 100 de euro … ( Dar bineînțeles primești înapoi niște bănuți din taxe )
    Într-o zi O sa vedeți stați de transformare coborâtoare de la înalta la joasa pe autostradă sau pe lângă autostrada că să poată să facă stații de încărcare care vor fi deținute de băieții deștepți care primesc bani de la stat compensare că le au construit pe banii lor la supra preț și așa mai departe ….

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente