Este greu de crezut cum industria auto din Europa a decazut pentru ca se tot cauta cea mai “verde” solutie pentru scoaterea masinilor clasice de pe sosea, insa realitatea anului 2022 cand este comparat cu anul 1994 ne face sa fim cu adevarat nostalgici.
In primul rand in anul 1994 puteai sa-ti cumperi o compacta cu motor V6 de doi litri cum este gama Mazda 323F cu motorul V6 2.0i, in timp ce acum, dupa 28 de ani poti sa-ti cumperi un VW Golf cu “celebrul” 3 in linie de 998 cmc care se numeste 1.0 eTSI MildHybrid.
Pe hartie lucrurile stau si mai nefericit pentru masina NOUA pentru ca vechea Mazda ajungea la 100 de km/h in doar 9.4 secunde si 210 km/h, in timp ce noul Golf 8 ajunge in 10.2 secunde si are o viteza maxima mai mica de 202 km/h.
Mergand mai departe la componenta tehnica de sub capota vedem ca Mazda din anii 90 avea un motor V6 aspirat de doi litri care afisa o putere maxima de 144/6.000 rpm ( in Japonia aceelasi motor afisa 170 CP) si un cuplu de 180 Nm, in timp ce noul Golf 8 are turbo, injectie directa si ajutor din partea alternatorului MHEV si afiseaza doar 110 CP si 200 de Nm.
Si asta fara sa mai luam in calcul un VW Golf III VR6 ABV tot din 1994 care avea sub capota un motor tot cu 6 cilindri, insa care afisa 190 CP si 245 Nm, motor care ducea vechea compacta germana pana la 250 de km/h fara nici cea mai mica problema.
Si aici, nu vorbim de masini sport dedicate ci doar de masini performante compacte de volum din anii 90!
REPRIZE MAZDA 323F V6 1994:
REPRIZE GOLF 8 eTSI 2023:
REPRIZE GOLF III VR6 1994:

Cine te împiedică să îți iei motor mai mare sau GTI? Compari mere cu pere
Golf 8 are și alte motorizări nu numai cea de 1.0
Ca dacă e sa o iei asa și honda are sau Ford sau Renault motoare de 1.0..