Toti stim ca romanii sunt mari fani VW si in special pentru gama Passat, insa istoria marcii urmeaza sa consemne faptul ca anul 2023 este ultimul in care aceasta masina urmeaza sa fie produsa.
De fapt, VW vrea ca toti europenii sa-si cumpere un VW ID.3 sau un ID.4 care are o autonomie maxima de 350 km in mediul extraurban, si sa nu se mai gandeasca la modele diesel care puteau parcurge fara probleme 1.000 de km cu un singur plin.
Era electrificarii fortate a Europei a ajuns, iar masina din acest test drive este fara discutii ultimul VW Passat pe care vei mai putea sa-l cumperi in Europa, model care oricum va avea un termen de livrare de aproximativ 2 ani pentru ca ID.3 si ID.4 nu sunt dorite de clienti si se afla chiar pe stoc!
DE CE PASSAT SI DE CE B8 IN 2023?
Pentru ca actuala generatie de modele Passat B8 ramane un model de clasa medie extrem de bine realizat fiind construit in cele mai bune uzine VW din lume, adica masina aceasta chiar are o calitate de fabricatie de top.
Si cand spunem asta, ne uitam la ultima generatie de VW Golf 8 care este “o rusine pentru marca VW” cand este comparata cu un Golf 5 sau Golf 7!
Modelul Passat B8 lansat in anul 2014 in Europa nu a suferit de era reducerii de costuri care a aparut imediat dupa #dieselgate din 2015, moment in care VW a platit peste 50 de miliarde de dolari americanilor si a redus calitatea tuturor modelelor din lume pentru a pastra un nivel al profitului la fel ca si in anii precedenti.
CUM SE CONDUCE ULTIMUL PASSAT DIN ISTORIE?
Fata de Golf 7 si 8 care au puntea spate rigida cum vedem la Dacia Logan, vechiul si inca actualul Passat B8 are in continuare o punte spate multilink extrem de eficienta si un tren de rulare tipic marcii.
Pe sosea, comportamentul rutiere nu are nici o surpriza, insa cu siguranta nu va avea nici o sansa sa concureze cu un BMW Seria 3 F30 sau un Merceds Clasa C.
Versiunea de fata este cea de baza Variant Comfortline, care nu are decat cateva dotari optionale, unde sistemul de AC automat Climatronic este o “mizerie” pentru ca este cel imprumutat de la Golf 8, adica are comenzi tip touch pentru reglarea temperaturii si a vitezei ventilatorului.
Daca nu vrei sa-ti complici viata inutil, recomandarea noastra este pastrarea sistemului AC de baza manual care are cei trei “robineti” extrem de usor de utilizat.
Sistemul multimedia Discover Pro este, asemenea sistemului Climatronic un esec total al lui VW pentru ca este lent, nu raspunde comenzilor si are un delay in utilizare nepermis. Si aici recomandan sistemul standard Discover Media care are standard Apple CarPlay si AndroidAuto.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Passat B8 facelift 2020 ramane fara discutii o masina de calitate a celor de la VW, iar motorul diesel 2.0 TDI ( VW EA288 EVO cod GDPR, GDPR ) este superior din toate punctele de vedere unui 1.5 eTSI MHEV sau al unui 1.4 TSI pe versiunea Hybrid GTE.
Cutia de viteze manuala cu 6 trepte este facil de utilizat, insa pentru un plus de eficienta recomandam cutia DSG cu 7 trepte DQ381.
Asa ca, daca nu te grabesti si acest Passat B8 urmeaza sa iasa in cateva luni din productie, VW putand sa opreasca chiar din ianuarie comenzile pentru aceasta masina pentru ca termenul de livrare este foarte mare.
Insa, daca vei vrea sa conduci ultima berlina de calitate diesel din Europa trebuie sa nu uiti acest B8, mai ales ca inca se mai poate comanda cu motorul 2.0 TDI si in versiunea de 200 CP, mai ales ca Opel Insignia, Renault Talisman sau Ford Mondeo nici macar nu se mai produc!
Din câte știu B8 nu este ultima generație de Passat o noua generație urmând sa fie produsa începând cu 2023 la uzina din Slovacia. Termenul de livrare de 2 ani mi se pare de asemenea exagerat.
Și care berlina? Passat este disponibil doar în varianta breakfast.
Break
Și golful 7 și 8 au punte cu brațe pe spate. Mai documentează-te.