In timp ce unii se lauda pe la televizor cu deschiderea a 10 km de autostrada, realitatea este ca in Romania se construiesc peste 420 km de autostrada.
Aceste autostrazi sunt construite 100% pe bani de la Uniunea Europeana, motiv pentru care prezenta politicienilor la deschideri este o palma data romanului de rand pentru ca la aceste deschideri trebuie sa participe oficialii UE nu cei din Romania care dau dovada de incompetenta.
VEZI CE AUTOSTRAZI DE CONSTRUIESC IN ROMANIA DE CATRE UNIUNEA EUROPEANA:
Autostrada Moldovei, A7 Ploiești – Pașcani (319 km) – 13 tronsoane, stadiu de realizare între 10% – 78%. Termenul de finalizare între 2024-2025. Autostrada Transilvania, A3, trosoanele Nădășelu – Zimbor (12,5 km) – stadiu 46% și Zimbor – Poarta Sălajului (25,5 km) – stadiu 74%. Termene de finalizare extinse până în 2026.
Autostrada Unirii, A8, Târgu-Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km) – Ordin de începere a lucrărilor în mai 2024. Termen: 6 luni proiectare, 24 de luni execuție; Leghin – Târgu-Neamț (29 km) – Ordin de începere a lucrărilor în februarie 2024. Șase luni pentru proiectare, 24 de luni execuție.
Autostrada Lugoj-Deva, A1, Margina – Holdea (13 km) – 4 kilometri sunt realizați de vechiul antreprenor. Ordin de proiectare emis în 5 decembrie 2022. proiectare 14 luni și execuție 34 de luni. Proiectul nu este încă finalizat, presupune realizarea a 2 tuneluri, pe o lungime de 2,14 km.
RUSINEA NATIONALA
Singura „verigă” lipsă din autostrada A1 (Arad-Sibiu) – între Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), de doar 13 kilometri – este tronsonul a cărui realizare are șanse infime să respecte termenul din PNRR, 2026.
Deși are doar 13 km, acest segmant include celebrele „tuneluri pentru urși”, pe o lungime de doi kilometri, care fac proiectul să fie mai complicat de realizat.
Aici, Agenția de Mediu a obligat autoritățile din transporturi să prevadă o soluție de protejare a faunei, iar CNAIR a lansat o licitație specială pentru aceste tronson. A fost adjudecată în octombrie 2022, pentru 600 de milioane de euro, de către UMB, cu termen de realizare 45 de luni.
AUTOSTRADA TRANSILVANIA SI ISTORIA SA PENIBILA:
- Decembrie 2003 – Semnarea contractului între statul român și compania americană Bechtel, pentru autostrada Brașov – Borș, 415 km, valoare estimată 2,2 miliarde de euro.
- 16 iunie 2004 – inaugurarea lucrărilor.
- 1 decembrie 2009 – inaugurarea primilor 42 de kilometri.
- mai 2013 – contractul cu Bechtel e reziliat.
- 2016 – în Masterplanul de Transport, sectorul Brașov – Sighișoara (aproximativ 150 km) nu mai apare între investițiile prevăzute pe autostrada Transilvania.
- 2018-2021: se inaugurează succesiv tronsoane între Târgu-Mureș – Gilău – Nădășelu și „ciotul” de 5,35 km Biharia-Borș.
- Septembrie 2023 – este inaugurată porțiunea de 13,5 km Nușfalău – Suplacu de Barcău, cu care România depășește borna de 1.000 km de drumuri rapide.
- Decembrie 2023 – este inaugurat tronsonul Câmpia-Turzii – Chețani (15,7 km) și devine circulabilă prima porțiune de minimum 100 km, între Nădășelu (Cluj) – Târgu-Mureș (114 km).
Centura Bucurestiului ramane in paragina chiar si dupa 33 de ani de la Revolutie
Harta rusinii nationale! Romania are cea mai proasta infrastructura rutiera din intreaga Europa
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI