Hyundai-Kia Motor Company (HMC) a prezentat ieri cel mai avansat motor pe hidrogen din istorie, respectiv un motor cu 4 cilindri de doi litri turbo 2.0 T-GDI care functioneaza cu hidrogen lichid.
Fata de modelele Toyota si Honda care sunt de fapt masini electrica alimentate prin hidroliza cu hidrogen, cei de la Hyundai-Kia Motor Company (HMC) au dezvoltat un motor SIMPLU care are pistoane clasice care utilizeaza in loc de benzina hidrgenul.
Prima ranforsare a fost cea a camerei de ardere care face acum fata la o presiune de 30 bar, iar sistemul de evacuare este la randul sau special conceput.
Sistemul de injectie este unul direct cu injectoare si pompa de inalte speciale.
Fata de o masina care merge pe benzina acest motor KIA-Hyundai este capabil sa reduca emisiile de CO2 cu pana la 99%, iar cele de particule cu pana la 90%.
Testele arata ca emisiile de NOX sunt doar de 15 ppm, cifra extrem de mica pentru un motor termic.
Acest motor poate sa fie o solutie pentru masina electrica, insa marea sa problema este lipsa unor statii de alimentare cu hidrogen, statii care au un cost de realizare de 10 milioane de euro si implica norme de siguranta stricte.
Sistemul dezvolat de cei din Coreea de Sud nu are nici o baterie sau un motor electric cum vedem la Toyota sau Honda.
“The newly developed hydrogen engine technology is an instantaneous and economical technology that can help to replace fossil fuels, which are currently being used as the main power source for vehicles, with carbon-free hydrogen fuels.
Through collaboration with HMC, we will verify the durability of the engine and also expand the application of this technology to not only passenger vehicles but also commercial vehicles and electricity generation power units. Through continuous research and development of technologies for generating power using carbon-free fuels, we will take the lead in the realization of carbon neutrality.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI