Guvernul Federal din Germania a intrat in panica pentru ca a constatat ca mii de statii de alimentare private au preferat sa vanda motorina ecologica HVO100 in detrimentul montarii unor statii tip supercharger pentru masinile electrice.
Presa germana spune ca socialistii care conduc in prezent Germania sunt nemultumiti de faptul ca in Europa masina electrica este un esec comercial, iar cele 150 de milioane de masini diesel care sunt in prezent in ciculatie in UE nu vor avea probleme cu motorina pentru ca aceasta a devenit acum HVO100.
Motorina ecologica HVO100 are emisii poluante cu pana la 90% mai mici decat cea conventionala, iar un diesel modern care are un consum mediu de 4 litri la 100 de km emite in realitate atat de putine emisii CO2 si NOx incat are mari sanse sa circule chiar si dupa anul 2035.
O alta problema este aceea ca majoritatea componentelor din motorina vegetala provin din China si Malaezia, inca un motiv de care germanii se leaga pentru a interzice motoarele diesel.
Motorina vegetala HVO100 a ajuns sa fie vanduta in Germania cu un pret de motorina traditionala
Ce materii prime sunt utilizate pentru producerea HVO?
Combustibilul este produs din materii prime vegetale, reziduuri sau deșeuri. În cadrul regulamentului privind biocombustibilii, legiuitorul european a stabilit criterii foarte stricte în ceea ce privește sustenabilitatea și, în special, aspectele de mediu (amprenta de carbon, protecția pădurilor, utilizarea rezonabilă a terenului).
Pentru a îndeplini aceste criterii, au fost dezvoltate mai multe sisteme de certificare.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI