Se pare ca Stellantis a decis ca cei de la BMW pot utiliza brand-ul XM folosit de catre Citroen pe cea mai avansata berlina premium din Europa din anii 90.
Motorsport trece pe electric!
Sistemul de propulsie M HYBRID de la BMW XM oferă o putere totală de 480 kW/653 CP (generată de combinaţia dintre motorul termic de până la 360 kW/489 CP şi sistemul de propulsie electric cu până la 145 kW/197 CP).
Cu aceste cifre, BMW XM devine cel mai puternic model al mărcii din istorie. Sistemul se bazează pe un motor V8 nou dezvoltat, care îmbină tehnologia M TwinPower Turbo de ultimă oră cu funcţionarea în regim înalt de turaţii.
Unitatea de 4,4 litri are o galerie de evacuare transversală şi un proces optimizat de separare a uleiului. Motorul cu opt cilindri este asistat de un motor electric integrat în transmisia M Steptronic cu opt trepte.
Puterea de propulsie a motorului electric este disponibilă instantaneu la demaraj, oferind un răspuns fără ezitare la fiecare mişcare a acceleraţiei. Sistemul de propulsie M HYBRID produce un cuplu maxim total de 800 Nm (motorul termic cu până la 650 Nm combinat cu motor electric care dezvoltă până la 280 Nm).
Printr-un angrenaj de demultiplicare, cuplul maxim efectiv al motorului electric la 450 Nm la intrarea transmisiei.
Un motor termic, un motor electric, trei moduri de funcţionare, patru roţi propulsoare
Interacţiunea gestionată inteligent între motorul termic şi cel electric oferă o experienţă de performanţă rezolvată cu bine, demnă de emblema M în toate situaţiile de condus.
Este definit de o acumulare imensă de putere care începe instantaneu şi este susţinută pe toată gama de turaţii. BMW XM sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde.
Articol incomplet
Ce autonomie are în modul electric?
Conteaza? 🙂