GM a luat in calcul in urma cu mai bine de 4 ani ca motorizarile sale diesel din Europa sa fie complet modificate.
Dupa doar 1 an GM a vandut inteaga companie Opel celor de la PSA, iar peste inca 12 luni GM a vandut si faimosul producator de motoare italian VM Motori.
Insa in ciuda tranzitiei actualul model Astra K primeste sub capota un derivat al motorizarii VM Motori de doi litri. Este vorba de gama noua de 1.5 litri cu 3 cilindri in linie, motor care este de fapt un vech 2.0 CDTI care a pierdut un cilindru.
Rezultatul este un diesel clasic care corespunde normelor de Euro 6 Temp D si care se comporta pe sosea asemenea unui clasic motor diesel KIA/Hyundai 1.5 CRDI de 85 CP, adica este extrem de agresiv in comportament si are un consum mediu foarte bun.
De exemplu atunci cand este montat pe un Opel Astra K 1.5 D 122 CP AT9 GM consumul nu sare de 7 litri in mediul urban.
Transmisia este la randul sau de origine GM pentru ca are 9 trepte, la PSA cutia AT8 este construita de japonezii de la Aisin.
Pe scurt avem de fata ultimul Opel conceput si produs sub conducerea americanilor de la General Motors Europe!