Este vorba de motorizarea mult promovata de italieni in anul 2010 cand a aparut pentru prima data pe gama Panda si 500.
Motorizarea are din start doua variante ambele cu 2 cilindri alaturati in patru timpi.
Primul se numeste 1.0 TwinAir este aspirat si ofera o putere maxima doar de 60 CP sau 44 kw. Varianta care a fost usor mai bine vanduta a fost cea de 875 cmc si 85 CP, varianta ajutatata de un o tubina mica.
Au existat si versiuni de 105 CP care din pacate nu au fost si cele mai fiabile dintre cele trei.
Fiat renunta la acest motor mizerabil ( asa spun clientii in viata de zi cu zi!) pentru ca nu mai corespunde normelor de poluare.
Motorul 0.9 TwinAir de 85 consuma in mod real peste 9 litri in oras, cifra mult mai mare chiar si decat a unui motor clasic tot pe benzina cu 4 cillindri. De fapt consumul real este dublu fata de ceea ce zice oficial Fiat.
TwinAir este un esec pentru ca nu ofera nici un avantaj fata de un 4 in linie, insa ofera garantat doar dezavantaje din toate punctele de vedere!
Vezi cum promovat Fiat in 2010 acest motor: “TwinAir este primul propulsor dintr-o nouă gamă de motoare în doi cilindri produsă de Fiat Powertrain Technologies ce pune în aplicare tehnologia MultiAir combinată cu o optimizare a dinamicii fluidelor, obtinându-se astfel o reducere record a consumului de combustibil.
În plus, gama de noi motoare, de la 65 la 105 CP, va asigura și o valoare a emisiilor de CO² cu 43% mai scazută decat în cazul altor motoare cu performanţe similare.”