China a reusit la acest inceput de an sa detroneze atat Europa cat si SUA la vanzarea si productia de masini electrice.
Partidul comunist chinez a ales sa ofere ajutoare financiare serioase celor care produc masini electrice in China, rezultatul fiind productia a 60% din toti acumulatorii auto din lume si peste 55 % din toate masinile electrice din lume.
Aici pune si Tesla care produce de cateva luni in China gama Model Y si care este deja un bestseller in Asia.
Europa si in special Germania se vede ANIHILATA de chinezi pentru ca nu produce masini electrice, nu produce acumulatori si nu produce masini electrice de volum pentru milioane de utilizatori.
Aici inca conteaza motorul diesel, iar VW AG este marele perdant pe plan mondial pentru ca este complet depasit de catre BYD sau Tesla la capacitatea de a realiza cu forte proprii masini electrice.
Franta este pozitionta mai bine decat Germania pentru ca vinde de fapt cele mai multe masini EV din Europa, modele precum ZOE cu baterii Panasonic fiind si anul acesta un best seller. Mai mult decat atat viitorul Spring de la Dacia Made in China urmeaza sa “inchida” efectiv planurile de dezvolate al germanilor!
Vom vedea in 2030 marci de renume precum Skoda, Seat, Fiat sau Opel care nu se vor putea adapta atat de repede la invazia de masini electrice chinezesti, moment in care Dacia si Renault au mari sanse sa fie pe prima pozitie in UE.
Piata din SUA este irelavanta pentru masinile electrice pentru ca acolo conteaza inca marile modele pick-up cu motoare pe benzina!
Si conform unor surse incepand cu anul 2028 Dacia are mari sanse sa fie cel mai important producator de masini electrice la vanzare in Europa pentru ca va avea cea mai ieftina gama de modele EV!
Evident acumulatorii urmeaza sa fie Made in China!
DE CE CHINA CONTEAZA ACUM INSA SI IN 2030?
-Comunistii de la Beijing ofera bani companiilor auto care produc masini electrice
-In China sunt peste 500.000 de statii de alimentare ale statului
-Chinezii produc in 2020 peste 60% din toti acumulatorii auto din lume
-Cea mai ieftina maisna EV in China costa 4.400 dolari ( produc 30.000 pe luna!)
-In Beijing numerele de inmatriculare pentru un motor termic costa 12.000 USD! Masinile electrice primesc placutele GRATUIT
-In China maisnile pe benzina si diesel circula in zile pare si impare! EV nu are limitare
-Bateria produsa in China este cu 50% mai ieftina decat in SUA sau Europa
-China detine controlul a 70% din materialele din care sunt realizati acumulatorii auto din lume