Conform unor studii realizate in Europa de Vest se observa faptul ca pretul pieselor de schimb NOI pentru automobile este mult mai mare fata de anul 2020.
Specialistii spun ca pretul pieselor de schimb consumabile a crescut treptat an de an din 2020 pana in prezent care ajunge acum chiar si la 50% fata de ceea ce intalneam in urma cu patru ani.
Aceasta este o modalitate prin care producatorii de piese NOI de tip OE sau Aftermarket forteaza anularea crizelor din ultimii ani, adica acestia au reusit sa-si pastreze nivelul profitului real.
CARE SUNT CELE MAI MARI CRESTERI?
In anul 2023 6 din 25 de producatori auto au ales sa creasca pretul pieselor noi, si aici amintim cresteri la urmatorii producatori auto:Skoda 19.8%, Toyota 19.5%, Hyundai 16.4%, VW 15.9%, Alfa Romeo 15.8% si Seat 15.5%.
Marile franceze au crescut preturile cu 7.8% (Citroën si DS) sau 10% (Renault si Dacia).
Cele mai mici cresteri de preturi au fost la:Mazda 0.15%, Honda 4.1% si BMW 4.7% .
CRESTERI ABERANTE LA FURNIZORII DE PIESE AFTERMARKET!
Pe piata auto din Romania vedem ca pretul pieselor noi aftermarket a ajuns sa fie mai mare chiar si cu 200% in anumite situatii, cresteri de preturi care anunta realizarea unor intelegeri de tip cartel.
Firmele de piese auto din Romania sunt susidiare ale unor companii din Europa de Vest, insa pe piata din Romania pretul pieselor este mult mai mare decat in Occident, motiv pentru care credem ca se fac intelegeri de tip cartel pentru a pastra in masa preturile mari.
Autolatest recomanda clientilor sa-si cumpere piese auto NOI de tip Aftermarket de pe eBay sau Amazon ( daca se face livrarea in Romania) pentru ca acolo gasim preturi mai mici pentru aceeasi piesa vanduta cu un profit aberant in Romania.
Si exemplul cel mai bun este la o banala TOYOTA COROLLA limuzina (_E21_) 1.8 VVTi Hybrid (ZWE211), unde kitul de distributie costa in Romania la peste 1000 de lei in timp ce pe eBay are un pret de 600 lei.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI