De fiecare data cand ajungem cu masina la un service care nu este oficial al marcii vom avea pe masina 100% piese aftermarket pentru ca sunt mai ieftine la achizitie pentru service, adica acesta are un profit mult mai mare.
In general orice service auto din Romania are un PROFIT de 30-50% pentru fiecare piesa vanduta, adica acesta poate sa ofere MANOPERA GRATIS pentru ca oricum castiga din vanzarea de piese.
Sfatul Autolatest este sa cumparati piese OE si OEM cand vorbim de reconstructia unui motor, adica toate internele ( inclusiv distributia!) sa fie piese OEM pentru ca doar asa pastrezi garantia ca motorul merge inca cateva sute de mii de km.
Restul, si aici vorbim de senzori, discuti, consumabile, trim-uri, elemente plastic interior/exterior sau elemente de caroserie etc pot sa fie cumparate aftermarket fara nici cea mai mica problema, pentru ca oricum sunt 90-98% indentice cu cele de origine!
CARE ESTE DIFERENTA DE CALITATE A PIESELEOR AUTO?
OE: Original Equipment (Genuine): Este piesa originală folosită de producătorul auto când mașina a ieșit din uzină. Această piesă poate fi fabricată, sub contract, de un furnizor (cum ar fi Bosch, Hella, Mann-Filter, Valeo sau orice alt producător de piese auto), care produce piesa special și exclusiv pentru modelul mașinii respective.
Piesele originale vin, de obicei, ambalate de către producătorul auto (Mercedes-Benz, Audi, etc) direct de la furnizorul contractat (Bosch, Mann-Filter, Hella).
OEM: Original Equipment Manufacturer: Este denumirea dată de producătorul piesei auto care a fost montată de origine pe un vehicul. Acesta are dreptul de a produce aceeași piesă originală, ambalată în ambalajul propriu și ștampilată cu logo-ul său (Bosch, Mann-Filter, Hella, Valeo, etc). Aici apar cele mai multe controverse, deoarece toți știu marca vehiculului deținut, dar puțin cunosc care este, de fapt, producătorul anumitor componente (cașeta de direcție, sistem de frânare, etc).
În general, producătorii de piese auto nu beneficiază de marketing agresiv precum producătorii auto.
Aftermarket: Este orice piesă care nu poartă logo-ul constructorului auto. Toate aceste piese sunt, însă, omologate de organismele internaționale pentru a fi comercializate și care oferă un nivel de siguranță ridicat.
În funcție de prețul și notorietatea producătorului piesei, calitatea poate diferi, dar prețul nu este concludent în ceea ce privește siguranța autovehiculului și a ocupanților acestora, ci mai degrabă în ceea ce privește numărul de kilometri în care piesa se încadrează în parametrii de funcționare impuși.
Si nu uitati faptul ca si la reprezentantele care se lauda ca sunt service multibrand primesti fara discutii piese aftermarket, insa fara ca, clientul sa mai fie intrebat daca vrea sau nu reducerea de calitate.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
Oem sunt eom 🙂