Romanii stiu sa faca afaceri cu cei care nu sunt in stare sa-si plateasca o polita Casco, motiv pentru care toate piesele SH din dezmembrari pentru modelele Logan 3 si Sandero au preturi mult mai mari chiar si decat cele de la BMW, Mercedes sau Audi.
De fapt, am descoperit faptul ca piesele din dezmembrari pentru marca Dacia sunt MULT mai scumpe decat cele ale unui Tesla Model 3, masina pe care asiguratorii o considera dauna totala la orice impact cat de mic.
Realitatea crunta pentru MASINA NATIONALA este ca piesele de Dacia sunt mai scumpe decat cele de la Tesla produsa in Texas, adica piesele turcesti si chinezesti de la Logan ajung SH mai scump ca cele produse in SUA.
DACIA DEVINE O MASINA PREMIUM LA REPARAT!
Dacia Logan 3 si Sandero 2 au devenit masini atat de costisitoarea de reparat daca nu au asigurare incat foarte multi soferi pur si simplu le abandoneaza in service-uri pentru ca nu-si permit reparatia.
Astfel un banal FAR de Logan 3 cu LED ajunge sa fie vandut SH cu un pret de 1.500 lei, in timp ce un FAR LED matrix de la Tesla se vinde tot in dezmembrari cu un pret doar de 1.900 lei, in timp ce un fara Dacia nou se vinde cu 1.700 de lei.
Trecand la pasul urmator vedem ca o bara fata de Tesla Model 3 te costa 400 de lei in timp ce o bara de Logan are un pret de 500 lei. Daca bara de Dacia este albastra atunci pretul mai creste cu 300 de lei pentru ca Dacia a introdus un pigmemt special in vopseaua albastra care duce la costuri exorbitante pentru vopsirea unui element.
O bara spate de Model 3 are un pret de 550 lei in timp ce o bara spate de Logan 3 se vinde si cu 1.400 lei pentru ca este DACIA!?
La fel si in cazul unei capote, pentru Logan se cere suma de 900 lei in timp ce pentru Model 3 gasesti o capota pe culoare si la 800 de lei.
EXISTA SI MASINI ELECTRICE IMPOSIBIL DE REPARAT
Si cand spunem asta ne uitam la un anunt in care un samsar vinde partea frontala al unui Hyundai Kona EV cu un pret de 3.000 euro, pret care include capota, bara, trager, prinderi si aripile.
Evident ca este un pret exagerat pentru ca masina in cauza are probleme cu bateria care te costa 15.000 euro sa o inlocuiesti, iar clientul incearca sa-si recupereze dauna totala prin vazarea la suprapret a caroseriei.
Insa, chiar si asa trebuie spus ca cele mai ieftine piese aftermarket OE sunt cele de la Tesla, piese care au preturi care sfideaza orice logica cand sunt comparate cu cele de la Dacia sau alte marci de volum precum VW ID.3 unde preturile sunt exagerat de mari!
Sfatul Autolatest este sa-ti faci o polita Casco, insa trebuie sa urmaresti si valoarea de “dauna totala” a politei pentru ca, daca un far sau o bara te costa cat este aceasta valoare de dauna totala, atunci nu merita sa-ti faci aceasta asigurare.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI